Krátká recenze: Rande naslepo
Žánr: Komedie
Premiéra: 23.3.2017
Celkový čas: 111 minut
Režie: Marc Rothemund
Scénář: Ruth Toma, Oliver Ziegenbalg
Obsazení: Kostja Ullmann, Jacob Matschenz, Anna Maria Mühe, Johann von Bülow, Alexander Held, Nilamq Farooq, Uwe Preuss, Rainer Reiners, Rouven Blessing, Kida Khodr Ramadan, Sylvana Krappatsch, Michael A. Grimm, Ludger Pistor
Krátká recenze: Rande naslepo

Rande naslepo působí již od prvních okamžiků sympatickým dojmem. Gradace děje startuje již v počátečních minutách a od té chvíle se nebudete nudit ani vteřinku. Na komedii je film až překvapivě emočně působivý a provede diváka jak okamžiky smutku v počítacích, soucitu s hlavním hrdinou, štěstí, tak i chvílemi napětí - zejména když Saliyho plány začnou mít mezery - a v neposlední řadě samozřejmě hromadou humorných situací.

Kostja Ulmann ztvárňující téměř slepého mladíka se svého nelehkého úkolu zhostil na výbornou a svým věrohodným výkonem dodává celému příběhu jiskru a reálnost. Divák se tak snadno vžije do situací, se kterými se hlavní postava filmu snaží vypořádat, ať už se jedná o učení se počtu schodů v hotelu nazpaměť či ne vždy přátelské nadřízené. Scénař snímku je výstižný, do povahy děje přesně zapadá a jak u dnešních filmů bohužel nebývá příliš zvykem, když není potřeba nic říkat, je ticho.

Radne naslepo je film, v jehož klíčových scénách je opravdu nemožné zůstat nehnutě sedět. Saliya se svým novým kolegou jsou v realizaci jeho odvážného plánu vcelku úspěšní, ovšem lež má krátké nohy. Vtipné, ale často i překvapivě reálné zpracování neduh, které mladého Saliyu provázejí, dokáže diváka pobavit ale zároveň i přinutit zamyslet se, jak by v daných okamžicích jednal on. Nechybí napětí, nervozita a samozřejmě ani láska.

Nyní vychází na DVD.

Přidáno: 07.08.2017