Recenze. John Wick 2
Žánr: Akční / Krimi / Thriller
Premiéra: 23.2.2017
Celkový čas: 122 minut
Režie: Chad Stahelski
Scénář: Derek Kolstad
Obsazení: Keanu Reeves, Common, Bridget Moynahan, Ian McShane, John Leguizamo, Lance Reddick, Thomas Sadoski, Ruby Rose, Riccardo Scamarcio, Peter Stormare, Laurence Fishburne, Perry Yung, Aly Mang, David Patrick Kelly, Crystal Lonneberg, Claudia Gerini, Angel Pai, Alex Ziwak, Mark Vincent, Marmee Cosico, Chris LaPanta, Doris McCarthy, Franco Nero
Recenze. John Wick 2 85 %

Při pohledu na film John Wick 2 se nelze obránit srovnání s jedničkou. Existuje pouze málo filmů, jejichž druhé (třetí, čtvrté) pokračování dosahuje alespoň stejné kvality jako díl první. Režisér Chad Stahelski ale v tomto případě učinil z tohoto pravidla výjimku a skrze druhý dál nabízí skvělou akční podívanou s Keanu Reevesem v hlavní roli.

Johnu Wickovi není přáno, aby si po zarputilých bitvách se zločinci v poklidu užívat odpočinku. Muž s pověstí chladnokrevného likvidátora, který pro ránu nejde daleko a velmi rád se mstí, pozapomněl, že jednomu svému příteli z dob, kdy o něm v podsvětí kolovaly varovné historky, dluží službičku. Nyní je přesně ta chvíle, kdy si ji chce vybrat. Požádá Johna, aby se vydal do Říma a zabil jeho sestru.

Po někoho, kdo se s nájemnými vraždami dlouhé roky živil a úspěšně se utkal s nespočtem padouchů, se to zdá být jako snadný úkol. Ukazuje se však, že svět zabijáků je extrémně spletitý a myšlenka na zabití oné sestry se v něm nesetká s přílišným pochopením.

To vše, co bylo v jedničce skvělé, přenesli tvůrci i do druhého dílu. Tedy charismatického hlavního hrdinu, plynulost akčních scén, přímočarý příběh a suchý černý humor. K tomu navíc v druhém pokračování přidávají větší vhled do tajuplného světa elitních vrahů. Newyorský hotel Continental, který si fanoušci prvního dílu jistě pamatují, přenáší svoji tváři i do Říme. Dozvíme se, že má pobočky po celém světě a všude platí speciální pravidla, jak se v nich chovat a která hosté v žádném případě nemohou porušit. A opravdu to není to, že nesmí přijít pozdě na snídani.

Detaily, které příběh postupně odkrývá o zločineckém podsvětí, mohou svojí spletitostí vzdáleně připomínat například Tolkienovy představy o existenci různých světů. Stahelski a jeho tým je sice nemají tak rozsáhlé, na důvěryhodnosti jim však přidává jejich propojení s reálným světem. Až téměř uvěříme tomu, že podobné pletichy se mohou odehrávat i ve skutečnosti. Jedním z takových detailů je například představení Nejvyšší rady, jakési organizace, která zaštiťuje největší zločinné spolky na Zemi a prakticky tak vládne světu.

Johna Wicka na cestě za splněním jeho úkolu opět čeká nejedná rvačka a přestřelka. Můžete se tak znovu těšit na to, jak se Keanu Reeves, respektive jeho dublér, umně ohání s noži, střelnými zbraněmi nebo jen holýma rukama. Prostoru, který dostali tvůrci speciálních efektů k dokreslení akčních scén, využili dokonale a skvěle jimi dotvořili bojovnou a napínavou atmosféru. Té pomáhají i vhodně zvolené lokace akčních scén. Zrcadlový labyrint v Muzeu moderního umění poskytuje velikou fantazii při útočných i obranných manévrech, další římské památky rovněž povyšují obyčejné (avšak skvěle zpracované) akční scény na jakousi uměleckou úroveň. Mezi kulkami tančící a přesile bránící se John Wick vás opět nechá až do posledních okamžiků v napětí, jak a zdali vůbec se mu podaří jeho úkol splnit.

Závěrem už se snad sluší jen dodat, že počet mrtvol se od prvního filmu znatelně zvýšil a že na schopnostech Johna Wicka není jeho rostoucí věk znát.

Pokud je dvojka takto skvělým pokračováním prvního dílu, chce se až doufat, že se Chad Stahelski odhodlá i k natočení trojky.

Nyní v prodeji na DVD a Blu-ray.