Premiéra: 23.02.2017
Celkový čas: 118 minut
Režie: Garth Davis
Scénář: Luke Davies
Obsazení: Sunny Pawar, Priyanka Bose, Tannishtha Chatterjee, Nawazuddin Siddiqui, Deepti Naval, David Wenham, Nicole Kidman, Dev Patel, Todd Sampson, Rooney Mara, Pallavi Sharda, Abhishek Bharate
Recenze: Lion 85 %

Po několika desítkách hodin strávených v jedoucím vlaku, kde mu nikdo nevěnoval pozornost, se malý Saroo ocitá na nádraží v úplně cizím prostředí. Ačkoliv je stále v Indii, jako by se jednalo úplně o cizí zemi. Nikdo nerozumí jeho řeči, sám Saroo není schopen si obstarat ani základní jídlo a propadá totálnímu zoufalství. I přesto, že se nachází v početném davu lidí, přeci jen je zcela sám.

Částečně vysvobození Saroovi poskytne až jeden dobrosrdečný mladík, který jej odvede na policejní stanici. Odtud chlapec v rychlém sledu událostí putuje do sirotčince, kde si jej po nedlouhé době vyhlédne k adopci takřka ideální zamilovaný pár. Saroo se postupem času smíří s tím, že dětství ve své původní rodině již neprožije, a tak se se svými novými nejbližšími stěhuje do Austrálie.

Zde se mu daří náramně. Jeho noví rodiče jej milují, vyroste z něj silný a chytrý mladík, dostane se mu dobrého vzdělání, a dokonce si nalezne i milé děvče. Avšak ona sžíravá myšlenka na to, jak asi žije jeho původní rodina mu nedá spát. Neustále ji vyvolává několik matných vzpomínek, které na svůj předchozí život mát. A tak se rozhodne pátrat. Touha poznat ty, kteří jej přivedli na svět, nakonec zvítězí nad snahami zapomenout.

V této chvíli se film, který je založený na skutečném příběhu ztraceného indického chlapce, dostává do své druhé poloviny. Posouváme se o několik let dopředu v čase. Již existují moderní technologie, a protože je Saroo chytrý muž, pomocí jedné z nich hledá své příbuzné. Při pátrání po své domovině využívá několika nejasných vzpomínek a aplikace Google Earth. Vypadá to tedy, že si svoji minulost jednoduše vygoogluje.

Zatímco v první části snímku se autoři snaží, abyste Saroovi co nejvíce fandili a vnořili se do jeho nepříjemných pocitů, v druhém partu přicházejí první konflikty. Vztahy Sarooa jednak s jeho adoptivní rodinou a jednak s jeho přítelkyní pod tíhou neustálého pátrání, kterému se věnuje i několik hodin denně, sténají a trpí.

Lion představuje film, u kterého se jen těžko ubráníte přívalu emocí. Jeho děj vás vtáhne natolik, že především první hodina uplyne tak rychle, že si to ani nestihnete uvědomit. Drama s velmi zajímavým námětem a perfektním hereckým obsazením (Nicole Kidman, Dev Patel, Tannishtha Chatterjee, Rooney Mara) vás zavede pod pokličku toho, že ne každý to má v životě jednoduché. A když už mu osud nastaví svoji lepši stránku, vždy se může vyskytnout něco, co mu život opět zkomplikuje.

Pokud vás nepřesvědčí ani obrovský emoční náboj, jímž Lion disponuje, ani prvotřídní herecký výkon možná budoucí hvězdy Hollywoodu, dnes však osmileté filmové naděje Sunnyho Pawara, šest nominací na Oscara je dobrým argumentem k tomu, abyste si film alespoň jednou pustili. Byť ze šesti nominací nakonec Lion neproměnil ani jednu (zazářil především snímek La La Land), již ony samotné jsou známkou vysoké kvality, která si vaši pozornost zajisté zaslouží.

Nyní na DVD a Blu-ray.

Herecké výkony 95 %
Recenze: Lion 85 %