Recenze: T2 Trainspotting
Žánr: Drama
Premiéra: 16.2.2017
Celkový čas: 117 minut
Režie: Danny Boyle
Scénář: John Hodge
Obsazení: Ewan McGregor, Jonny Lee Miller, Robert Carlyle, Ewen Bremmer, Kelly Macdonald, Anjela Nedyalkova, Shirley Henderson, Irvine Welsh, Simon Weir, Steven Robertson, Gordon Kennedy, Kevin McKidd, Amy Manson, Pauline Lynch, Tereza Dušková, Logan Gillies, Ben Skelton, Aiden Haggarty, Daniel Smith, Eliah Wolf, John Kazek, Charlie Hardie, Scott Aitken, Bryan Quinn, Christopher Douglas, Pauline Turner, Thierry Mabonga, Atta Yaqub, Lewis Gribben, Elek Kish, Calum Verrecchia, Bradley Welsh, Tom Urie, Phil Coppola, Alex Jackson, Margaret Cale, Neil Thomson, John Bell, Eileen Nicholas, Michael Shaw, Lauren Lamb, Devon Lamb, Nebli Basani, Kyle Fitzpatrick, Christopher Mullen
Recenze: T2 Trainspotting 81 %

20 let, které jsme v realitě strávili čekáním na pokračování úspěšného prvního dílu, prožil Mark v Amsterdamu. Nyní se ale vrací zpět do Skotska, konkrétně do rodného Edinburghu. Kdekdo by si myslel, že dvě desetiletí jsou dostatečně dlouhá doba na zahlazení všech šrámů a ran z minulosti. Rovněž Mark v tomto přesvědčení žil. Jak šeredně se ale mýlil.

Bývalá parta se nyní potýká se záští, kterou všichni její členové vůči Markovi cítí. Důkazem budiž již první bitka v hospodě, kterou s Markem svedl Sick Boy. Ono totiž utéct s lupem a nikomu se po 20 let neozvat, to není jen tak. Renton se však i přesto snaží se svými bývalými kumpány vyjít. Jednak má zájem vyrovnat s nimi dluhy a jednak by rád navázal na tehdy tak plodné přátelství.

Mark a spol. se opět ukáží jako ta stará známá parta z devadesátek, která vymetala bary a žádná party jim nebyla cizí, ženy a drogy nevyjímaje. Ač je na jejich rysech (nejen) ve tváři znát zub času, dějem naši hrdinové proplouvají velmi statečně. Téměř se stejnou elegancí jako v prvním díle. Co se však mění, je jejich nálada. Nostalgie, to je totiž přesně ten pocit, který se do vaší hlavy v průběhu sledování filmu dostane. Až vám bude někdy líto, že parta čtyř přátel už nemůže vyvádět takové kousky, na které byla zvyklá. Minimálně je neprovádí s takovou lehkostí jako kdysi.

Pokud vám náhodou první dál Trainspottingu v průběhu minulých dvaceti let nějakým záhadným způsobem unikl, nemusíte smutnit. Pár odkazů na příběhy a historky se sice ve dvojce objeví, i bez jejich znalosti si však film dosyta užijete.

Nudit se při jeho sledování rozhodně nebudete. Možná, že absence přímější dějové linky vám nebude zrovna při chuti, ale to, že snímek obsahuje množství dějových odboček a minipříběhů vás však udrží v plné pozornosti. Od toho, abyste se nechali unášet lehce nostalgickým příběhem vás to neodvede.

Filmové návraty často nedopadají dobře. Pokusy o oživení před několika lety úspěšného snímku mnohdy vedou do slepé uličky. V tomto případě se však druhé pokračování jeví téměř stejně skvěle jako díl první. Autoři zde nešlápli vedle a očekávání, které fanoušci do druhého Trainspottingu vkládali, můžeme úspěšně považovat, byť po 20 letech, za naplněná.

Velké pozitivum je, že jsou zpět. Všichni čtyři hlavní hrdinové opět hrají prim. Nečekejte ale ty samé charaktery. Jsou totiž jiní, než je znáte. Trochu unavenější, starší a s přídavkem melancholie. Mládí mají již za sebou a musí se smířit s novým životem. Tento námět spolu s výtečným soundtrackem fungují a baví.

V prodeji na DVD, Blu-ray, Blu-ray(SteelBook+Soundtrack). Můžete mít také úžasnou kolekci obou filmů na Blu-ray.

Výprava 75 %
Recenze: T2 Trainspotting 81 %