Recenze: Vetřelec: Covenant
Žánr: Sci-Fi / Thriller / Horor
Premiéra: 18.05.2017
Celkový čas: 122 minut
Režie: Ridley Scott
Námět: Jack Paglen, Michael Green
Scénář: John Logan, Dante Harper
Obsazení: Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demian Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz, Alexander England, Goran D. Kleut, James Franco, Guy Pearce, Noomi Rapace, Javier Botet
Recenze: Vetřelec: Covenant 79 %

Vetřelec: Covenant navazuje na film Prometheus z roku 2012, kterému se povedlo znovu oživit lehce stagnující filmovou sérii. Ačkoliv v Prometheovi nevystupovala Sigourney Weaver, film získal obdobně silného protagonistu v osobě Michaela Fassbendera, který ztvárnil androida Davida. Fassbender se nyní vrátil v tomto filmu, aby si zahrál dalšího androida, tentokrát pod jménem Walter. A není jediný, kdo se vrátil. Spolu s ním přišla zpět i mrazivá atmosféra, kterou generace diváků na vetřelčí filmové sérii tak oceňují.

Film se úspěšně pohybuje mezi více žánry. Kombinuje v sobě prvky hard sci-fi a zároveň zvládá navodit hororovou atmosféru. Prostředí lodi Covenant je po vizuální stránce překrásné, stejně jako planeta, k níž se loď po zachycení signálu vydá, ale zároveň celou dobu vyvolává znepokojivé pocity. Divák si moc dobře uvědomuje, že postavám hrozí nebezpečí. hrdinové to však nevědí a jejich zjevná nevědomost tváří v tvář hrozbě filmu dodává na napětí.

Herecké obsazení je velice kvalitní. Zatímco v Prometheovi na sebe nejvíc pozornosti strhával Fassbender, v tomto příběhu se vyskytuje více zajímavých postav. Kromě již zmíněného Fassbendera stojí za zmínku především Katherine Waterston, která si zahrála členku posádky Danielsovou. Jde o obdobně silnou ženskou postavu, jakou ve starších filmech ztvárnila Sigourney Weaver. A ačkoliv by nebylo zcela spravedlivé je srovnávat, protože Ripleyová a Danielsová jsou povahově i vzhledově dostatečně rozdílné, jako následnice Sigourney Weaver obstála Katherine Waterston na výbornou.

Příběh se zprvu rozvíjí nenápadně, není ihned zřejmé, jakým směrem se bude odvíjet dál, ale jakmile se posádka dostane k nové planetě, tempo vyprávění se zrychlí a zůstane svižné až do konce filmu. Přičemž platí, že se šikovně střídají akční okamžiky s těmi hororovými a rovněž konverzačními, které jsou díky kvalitním hercům stejně poutavé jako ty akční. Samozřejmě většina diváků se pravděpodobně bude nejvíce těšit na ztvárnění vetřelců v tomto filmu… Aniž bychom spoilerovali, stačí, když prozradíme, že je opět vysoce vydařené a citlivější povahy by se rozhodně na tento snímek dívat neměly, pokud z něj nechtějí mít noční můry. Intenzivní atmosféru kromě hrozivého prostředí ještě zvyšuje vhodně vybraný soundtrack, který sám o sobě sice příliš výrazný není, ale v kombinaci s příběhem, který podkresluje, z něj zamrazí.

Vetřelec: Covenant obstojí po více stránkách. Funguje jako vesmírné sci-fi, horor, akční film a ostatně i jako psychologická studie jedné zvláštní a vysoce komplikované osobnosti. Především však dále rozvíjí existující univerzum a na konci si nechává otevřená dost velká vrátka pro pokračování. Jestli jste tedy fanoušky vetřelců nebo prostě chcete vidět film, který vás vyděsí a dost dlouho vám utkví v paměti, režisér Ridley Scott natočil tu pravou podívanou pro vás.

Nyní vychází na DVD, Bluray (SteelBook) a Bluray (DigiBook).

Výprava 75 %
Recenze: Vetřelec: Covenant 79 %