Recenze: Wonder woman
Žánr: Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi
Premiéra: 1.6.2017
Celkový čas: 141 minut
Režie: Patty Jenkins
Námět: William Moulton Marston
Scénář: Allan Heinberg
Obsazení: Gal Gadot, Robin Wright, Chris Pine, Connie Nielsen, David Thewlis, Elena Anaya, Danny Huston, Lucy Davis, Ewen Bremner, Saïd Taghmaoui, Lisa Loven Kongsli, Mayling Ng, Miroslav Zaruba, Mick Slaney, Doutzen Kroes, Eleanor Matsuura, Samantha Jo, Florence Kasumba, Zack Snyder, Eugene Brave Rock, Richard Price
Recenze: Wonder woman 87 %

Letošní Wonder Woman má hned několik prvenství. Jde o první hraný film s touto hrdinkou, první film se ženskou superhrdinkou z nového filmového DC univerza (odstartovaného v roce 2013 Mužem z oceli)… a především jde o dosud nejlepší snímek z tohoto univerza.

Ačkoliv je Wonder Woman českým divákům méně známá než Superman a Batman, právě její sólový film obsahuje vše, co by správný superhrdinský snímek měl nabídnout. V první řadě je to především vyvážený příběh, který již na začátku nastolí svižné tempo a navzdory délce přes dvě hodiny ho udržuje až do samého konce. Děj navíc vhodně kombinuje akční a konverzační scény. Jeho největší výhodou oproti již zmíněnému Muži z oceli a Batman vs. Superman: Úsvit spravedlnosti je však to, že je nabitý humorem.

Ano, Wonder Woman je velice vtipný film. Většina humorných situací vychází z konfrontací Diany navyklé na prostředí Themysciry, kde žijí jenom ženy, a normálního světa řízeného muži. Nikdy se však nestane, že by Diana působila hloupě. Ačkoliv se podivuje tomu, co vidí, stále si udržuje své postavení cílevědomé, inteligentní a schopné hrdinky.

Gal Gadot obsazená do role Diany odvádí perfektní výkon. Poprvé se krátce představila v Batman vs. Superman, ale teprve v tomto snímku plně ukázala, co v ní je. Jako Diana působí dostatečně exoticky a zároveň natolik věrohodně, abyste jí uvěřili, že je opravdu princeznou Amazonek a dokáže ovládat kouzelné laso i bojovat s přesilou nepřátel a zvítězit. S představitelem Stevea, Chrisem Pinem, kterého nejspíš budete znát z nových star trekovských filmů, se vzájemně skvěle doplňují. Z vedlejších rolí zaujme především svérázná Steveova sekretářka Etta (Lucy Davis) a jeho excentrický spolubojovník Charlie (Ewen Bremner).

Příběh ozvláštňuje zasazení do období první světové války (většina válečných filmů se zaměřuje na druhou světovou válku), přičemž atmosféru válečného prostředí se povedlo ztvárnit velmi přesvědčivě, stejně jako Londýn 10. let. V přímém kontrastu s nám dobře známým světem se pak nachází ostrov Themyscira, který je po vizuální stránce uhrančivý a opravdu vypadá jako z jiného světa… což pravděpodobně tvůrci filmu takto zamýšleli.

Prvotní očekávání možná nebyla příliš vysoká, ale Wonder Woman je víc než předčila. Jde o perfektní superhrdinskou sólovku, která vedle vydařených a přehledných bojových scén nabídne především poutavý příběh, smysl pro humor (který předchozím DC filmům bolestně chyběl) a skvělé herecké výkony. Diváky strhne, pobaví a na konci dost možná i dojme. K dokonalosti jí tak chybí snad jen výraznější padouch, ale to je jen drobná skvrnka na kráse jinak vysoce kvalitního superhrdinského blockbusteru (v tom nejlepším slova smyslu).

Nyní na DVD, Blu-ray2Blu-ray(2D+3D), 2Blu-ray(2D+3D Digibook) a 2Blu-ray(2D+3D SteelBook).

Recenze: Wonder woman 87 %

Přidáno: 23.08.2017