Recenze: Colette: Příběh vášně
Žánr: Drama / Historický / Životopisný
Premiéra: 28.02.2019
Celkový čas: 111 minut
Režie: Wash Westmoreland
Námět: Richard Glatzer
Scénář: Richard Glatzer, Wash Westmoreland, Rebecca Lenkie
Obsazení: Keira Knightley, Dominic West, Eleanor Tomlinson, Fiona Shaw, Aiysha Hart, Al Weaver, Denise Gough, Robert Pugh, Ray Panthaki, Shannon Tarbet, Rebecca Root, Caroline Boulton, Máté Haumann, Jake Graf, Masayoshi Haneda, Katinka Egres, Balázs Csémy, Johnny K. Palmer, Dickie Beau
Recenze:  Colette: Příběh vášně 87 %

Britská herečka Keira Knightley se snad narodila proto, aby v kostýmních filmech zachycujících nejrůznější období historie ztvárňovala silné, výjimečné a tvrdohlavé hrdinky. Mohli jsme ji v podobné poloze vidět ve filmech jako Pýcha a předsudek (2005), Pokání (2007), Vévodkyně (2008) a mnoho, mnoho dalších. Nyní se Knightley vrátila ke svému nejčastějšímu žánru a vystřihla si roli, v jaké ji opět nepřehlédnete. Stejně tak si zaslouží pozornost snímek samotný, neboť jde o poctivou historickou romanci s jedinečnou hrdinkou, a takových příběhů není nikdy dost. Obzvlášť těch inspirovaných skutečnými událostmi.

Film svým pojetím a především tematickým zaměřením odpovídá kulturnímu proudu posledních let, který se zaměřuje na příběhy o silných ženách a jejich emancipaci probíhající navzdory tlaku společnosti, která se je pokusila vytvarovat do určité formy a vnutit jim poslušnost. To však neznamená, že by byl tento film určen primárně pro ženy - vychutnají si ho všichni diváci nejrůznějšího věku i pohlaví, které zajímají fascinující lidské osudy. A Colette takový osud rozhodně prožila.

Film klade velký důraz na své hrdiny a jejich komplexní, často protichůdné povahy. Jak již jeho název samotný napovídá, největší pozornost je věnována Colette. A její cestu napříč životem je velice zábavné a záživné sledovat. Především proto, že Colette se do značné míry vymyká duchu své doby a je mnohem svobodomyslnější a nevázanější, než byste od dospělé ženy žijící v pozdně devatenáctém století očekávali. Keira Knightley v této složité roli znovu prokazuje svůj nesmírný talent a kdo by snad ještě pochyboval, že od doby prvních Pirátů z Karibiku nesmírně herecky vyrostla, v tomto filmu dostane důkaz, jaký potřebuje. Její Colette je okouzlující, inteligentní, talentovaná a svéhlavá, ale rovněž chvílemi zranitelná a citlivá, a Knightley všechny povahové stránky své hrdinky ztvárňuje s přehledem. Dominic West v roli jejího partnera a pozdějšího manžela Willyho herečce výborně sekunduje, ale nic naplat, Colette je zde nejdůležitější. Ani herci ve vedlejších rolích se však neztratili.

Film plyne příjemným tempem dopředu a není v něm nouze o emocionálně bohaté či napínavé okamžiky. Stejně zajímavý je však ve chvílích, kdy zobrazuje 'pouze' rozhovory mezi hrdiny. Dobře napsaný příběh je vždy velké plus, a když ho spojíte se skvělými herci, máte takřka vyhráno, jak tento film názorně dokazuje.

A konečně nelze nezmínit malebné prostředí, do něhož je příběh zasazen. Paříž i francouzský venkov konce devatenáctého století mají své nesmírné kouzlo a soundtrack vhodně dokresluje atmosféru filmu. Jestli tedy chcete vidět výborné historické drama o ženě, která si dokázala prosadit svou navzdory všem překážkám, Colette: Příběh vášně si nenechte ujít.

Vychází na DVD. Další historické filmy z naší nabídky naleznete zde :)

Herecké výkony 87 %
Režie 87 %