Recenze: La Llorona: Prokletá žena
Žánr: Horor / Thriller / Mysteriózní
Premiéra: 18.04.2019
Celkový čas: 93 minut
Režie: Michael Chaves
Scénář: Mikki Daughtry, Tobias Iaconis
Obsazení: Linda Cardellini, Roman Christou, Jaynee-Lynne Kinchen, Raymond Cruz, Marisol Ramirez, Patricia Velasquez, Sean Patrick Thomas, Tony Amendola, Irene Keng, Sophia Santi, John Marshall Jones, Aiden Lewandowski, Andrew Tinpo Lee, Madeleine McGraw
Recenze: La Llorona: Prokletá žena 79 %

Režisérem snímku La Llorona: Prokletá žena je Michael Chaves, který mimo jiné úzce spolupracuje s jednou z nejpopulárnějších zpěvaček současnosti Billie Eilish a podílel se na vzniku jejího klipu Bury a Friend. Co se týče filmového plátna, tak do doby vzniku tohoto filmu měl na svém kontě pouze krátkometrážní horor The Maiden, nicméně své role se zhostil s bravurou a výsledný snímek i díky němu stojí opravdu za to.

Jeho děj se točí kolem osoby La Llorony, která již během svého života utopila v záchvatu zuřivého vzteku své děti. Nyní se vrátila, již jako obživlá mrtvola, do Los Angeles, aby zde dokončila své dílo zkázy. Za cíl si tentokráte vybrala děti místní sociální pracovnice, tedy nejen je.

Co mě na tomto hororu zaujalo nejvíce je jeho tajemná a dechberoucí atmosféra, ta mě po celou dobu trvání filmu neustále držela v napětí a zároveň děsila, nesčetněkrát jsem se i dosti polekal. La Llorona: Prokletá žena je zkrátka horor, jak má být! Film navíc ubíhá ve svižném tempu a neobsahuje žádná hluchá místa - tento snímek opravdu nenabízí divákovi žádný prostor pro nudu.

Jakožto milovník psychologických hororů musím tento film vychválit i z tohoto pohledu. Ten totiž není jen pouhým krvákem či prostou lekačkou, ale zároveň diváka nechává bez okolků nahlédnout i do temných zákoutí lidské duše. Film tak v člověku dokáže zanechat v dobrém slova smyslu zvláštní pocity.

Dalším kladem tohoto snímku jsou herecké výkony všech zúčastněných protagonistů. Osobně mě však nejvíce zaujal ten v podání charismatického Tonyho Amendoly, jenž exceluje v roli kněze Pereze, který se snaží pomoci rodině sociální pracovnice Anny Garciaové (L. Cardellinise jednou provždy zbavit La Llorony (M. Ramirez). Ani ostatní herci však nezklamali, marně bych hledal někoho, kdo by nepodal minimálně obstojný výkon.

Sebelepší příběh a herecké výkony by však byly k ničemu, kdyby film nebyl dobře zpracován po technické a vizuální stránce. To naštěstí není případ tohoto snímku, zde je vše v naprostém pořádku, Llorona: Prokletá žena je tak i po této stránce povedeným počinem. Speciální pochvalu si pak zaslouží osvětlovači a zvukaři, neboť nasvícení a ozvučení všech scén je zvládnuto na jedničku a skvěle přispívá k děsivé atmosféře.

Opomenout nesmím ani na skutečnost, že celý příběh o La Lloroně je založen na prastaré mexické pověsti, což mu ještě přidává na dramatičnosti a autentičnosti. Pokud tedy máte rádi horory, které mají své osobité kouzlo a jež vás dokáží pořádně vystrašit, tak La Llorona: Prokletá žena pro vás představuje ideální volbu, neboť tento horor vám je schopen naservírovat obojí.

Vychází na DVD a Blu-ray. Pokud se rádi bojíte, tak určitě koukněte i na naše další horory z nabídky kliknutím zde :)

Režie 79 %
Výprava 78 %