Recenze: Miluji tě modře
Žánr: Komedie / Romantický
Premiéra: 26.01.2017
Celkový čas: 90 minut
Režie: Miloslav Šmídmajer
Scénář: Jaroslav Papoušek
Obsazení: Václav Jílek, Denisa Nesvačilová, Taťjana Medvecká, Vladimír Kratina, Marek Vašut, Hana Vagnerová, Rostislav Novák ml., Tereza Bebarová, Miroslav Táborský, Filip Kaňkovský, Oldřich Vlach, Zdeněk Žák, Josef Alois Náhlovský
Recenze: Miluji tě modře 76 %

Na doslova kultovní filmy a seriály (Lásky jedné plavovlásky, Hovno Hoří, Černý Petr, příběhy o rodině Homolkových), na kterých se scénáristicky rovněž podílel Jaroslav Papoušek, se v Miluji tě modře snaží navázat režisér Miroslav Šmídmajer, také autor mnoha oblíbených českých snímků.

Hlavním hrdinou příběhu je David Bárta, na první pohled sympaťák, pracující jako kunhistorik a malíř. Jak se vám ale bude zdát sympatická, tak naopak smutný je prozatím jeho životní osud. Posuďte sami. To, že sdílí jednu domácnost se svojí matkou, dostane výpověď v Národní galerii a ani jeho další pracovní projekty se mu nedaří, nelze ani zdaleka nazvat úspěšným životem. Navíc na poli vztahů David také dvakrát nezáří a vypadá to, že jedinou jeho radostí je jóga, která velmi propadl.

Vše ale nemusí být stále černé, a tak mu běh života do cesty přihraje půvabnou aranžérku Terezu. Ta ho přitahuje svým atraktivním vzhledem i jakýmsi tajemstvím které je kolem ní neustále opředeno. Davida poblázní tak, jak už ve svém věku ani nedoufal. Připadá si jako teenager, kterému se před očima zjeví jeho první velká láska. Staromládenecký život je ten tam a David se snaží zalíbit se oné mladé neznámé.

To by to ovšem nebyl ten pravý Davidův život, kdyby se i v tomto příběhu neobjevilo hned několik problémů. Jeden z nich se jmenuje Igor a ke vší smůle je Tereziným přítelem. Že by se jejich vztah dal označit za idylický, to ani náhodou, ale přeci jen existuje. Igor je přesně tím, koho byste si představili pod neurotickým a žárlivým partnerem, který pro ukázku šíleného chování nejde daleko.

Zvláště se mu nelíbí, když spolu Tereza a David začnou laškovat. Postupně se sbližují více a více a Igor je více a více podrážděný. Uprostřed bouřlivých hádek nakonec rezignuje a přesvědčí se, že pomocí násilí a ostří nože si svoji lásku neudrží. Jeho vztah s Terezou tak končí. Slavný happend se ale stále ještě nekoná. Tereza najednou záhadně zmizí a David, který si už už myslel, že pro své štěstí vytrpěl dost, musí znovu čekat.

Na své cestě za vysněnou láskou se David musí potýkat s mnoha problémy. Od žárlivého Igora, přes pracovní neúspěchy až po celkovou nepřízeň osudu, která mu do života staví překážky, kam jen může. Musí prokázat dostatečnou trpělivost, aby dosáhl svého cíle.

Celý film je nebo alespoň měl být zasazen do starších časů. To, že se bitva dvou mužů o ženu jejich snů neodehrává celá uprostřed moderní doby, které vládnou chytré telefony, tablety, počítače a neustálé připojení na síť, mu přidává významné plusové body.

Autorům vyšla rovněž sázka na neokoukané tváře v hlavních rolích. Byť za sebou mají Václav Jílek a Denisa Nesvačilová již nějaké ty party, takto důležitých rolí se zhostili poprvé. A nutno přiznat, že se jim to povedlo na výtečnou. Stejně jako obsazení vedlejších rolí, ve kterých už najdeme známější jména. Dohromady to vytváří hvězdný, avšak ne nudné a lehce inovátorské obsazení.

Miluji tě modře na vás čeká s uvolněnou atmosférou, kterou místy proloží situační humor či zamyšlení, jaké by to bylo, kdybyste svoji lásku za takové nepřízně osudu hledali zrovna vy.

Nyní na DVD a pro milovníky filmové hudby máme i soundtrack.

Námět, scénář 74 %