Recenze: Peppermint: Anděl pomsty
Žánr: Akční / Drama / Thriller
Premiéra: 7.9.2018
Celkový čas: 102 minut
Režie: Pierre Morel
Námět: Chad St. John
Scénář: Chad St. John
Obsazení: Jennifer Garner, Tyson Ritter, John Gallagher Jr., Richard Cabral, John Ortiz, Method Man, Annie Ilonzeh, Juan Pablo Raba, Eddie Shin, Jeff Hephner, Chris J. Johnson, Cailey Fleming, Pell James, Kyla-Drew, Johnny Ortiz, Michael Reventar, Ian Casselberry, Sam Upton, Michael Adler, Marco Morales, Charles Porter, Andy Casillas, Edwin Garcia II, Gustavo Quiroz
Recenze: Peppermint: Anděl pomsty 85 %

Filmy o pomstě jsou oblíbeným subžánrem akčních snímků. Většinou nabízejí pořádnou porci akce, přestřelek, bitek, prolité krve a v neposlední řadě hrdinu, kterému je velmi snadné v jeho cestě za spravedlností držet palce. Co je zato méně časté, je obsadit do role mstitele ženskou hrdinku. Peppermint: Anděl pomsty tak učinil, a nejenom díky tomu jde o snímek, který by si neměl nechat ujít žádný milovník tohoto žánru.

Film láká i filmem režiséra. Francouzský tvůrce Pierre Morel se orientuje na akční podívané, které jsou však ve stejnou dobu nejenom napínavé, ale rovněž inteligentní a výborně obsazené. Po filmech jako 96 hodin (2008) s Liamem Neesonem nebo Gunman: Muž na odstřel (2015) se Seanem Pennem nyní Morrel pracoval s Jennifer Garner... a nutno poznamenat, že se jejich spolupráce povedla na jedničku.

Co je na filmu sympatické, je to, že proměnu Riley v akční hrdinku, neodbyde přes noc. Právě naopak. Riley nejprve pět let usilovně trénuje, než se je schopná vydat na cestu za pomstou. Podobná vytrvalost může být příkladem všem divákům, ať už je jejich cílem cokoliv (málokdo z nás se touží pomstít za smrt rodiny, ale všem by nám určitě přišla vhod vytrvalost v dosahování našich cílů). V tomto ohledu tak Riley působí jako velice sympatická hrdinka, s níž je snadné se ztotožnit. Navíc je jednoduché pochopit, proč by se vydala na podobnou nelehkou cestu... Ztráta rodiny není nic lehkého, a režisér nám toto téma předkládá způsobem, který nepůsobí kýčovitě ani nehraje na city diváka.

Film by byl sotva poloviční, kdyby nebylo Hennifer Garner v hlavní roli. Tato americká herečka má s akčním žánrem bohaté zkušenosti. Účinkovala ve vysoce úspěšné televizní sérii Alias a například si vystřihla také roli marvelovské hrdinky Elektry. Ačkoliv Garner v posledních letech účikovala převážně v romantických filmech a komediích, tímto snímkem se vrátila k žánru, který ji proslavil, a dokazuje, že jí podobné role stále sedí. Riley North je v jejím podání dokonale uvěřitelná hrdinka... jak po stránce psychiky a jednání, tak z hlediska bojových schopností. Nejde o žádnou nadpřirozenou superhrdinku, ale ženu, která se navzdory všem ranám života dokáže znovu postavit na nohy a bojovat. Garner s úspěchem ztvárnila více poloh své hrdinky, a nezbývá, než doufat, že tímto snímkem její kariéra akční hrdinky definitivně neskončila. Ani ostatní herci se neztratili, ale Garner tomuto filmu jasně dominuje... a zcela právem, nutno poznamenat.

Příběh filmu se velmi rychle rozjede a až do samého konce nezpomalí. Svižné tempo zaručuje, že snímek po dobu svého trvání spolehlivě zabaví. Těch sto dva minut vám bude subjektivně připadat mnohem kratších, a tak to má u filmu tohoto žánru ostatně i být. Příběh navíc obsahuje dost zvratů a překvapení, aby si udržel vaši pozornost. Přičtěte k tomu vydařené akční scény a Peppermint: Anděl pomsty z celé rovnice vyjde jako výborné dílo hodné zhlédnutí.

Vychází na DVD a Blu-ray. Jestli jste milovníci akce, tak určitě navštivte naší nabídku dalších filmů zde :)

Výprava 83 %
Recenze: Peppermint: Anděl pomsty 85 %