Recenze: Pokémon: Detektiv Pikachu
Žánr: Akční / Dobrodružný / Komedie / Rodinný / Mysterió
Premiéra: 09.05.2019
Celkový čas: 104 minut
Režie: Rob Letterman
Námět: Creatures Inc., Dan Hernandez, Benji Samit, Nicole
Scénář: Dan Hernandez, Benji Samit, Rob Letterman, Derek C
Obsazení: Ryan Reynolds, Justice Smith, Kathryn Newton, Bill Nighy, Ken Watanabe, Chris Geere, Rita Ora, Suki Waterhouse, Karan Soni, Josette Simon, Alejandro de Mesa, Simone Ashley, Diplo, Omar Chaparro, Kadiff Kirwan, Ikue Ótani, Benjamin Coakley, Daniel Eghan, Fiona Hardingham
Recenze: Pokémon: Detektiv Pikachu 79 %

Pokémoni jsou jedním z největších popkulturních fenoménů. Na sbírání kartiček s nimi a sledování animovaných filmů vyrůstala celá jedna generace dětí, a Pokémoni jsou dodnes nesmírně oblíbení. Nejznámějším z nich je právě Pikachu, který nyní zaujímá pozici detektiva a řeší záhadu v dobrodružném, akcí nabitém a především nesmírně zábavném snímku. Kromě všech jeho kladů tento film drží i nebývalé prvenství - jde o první hraný film, v němž vystupují Pokémoni.

Pokud již na začátku přistoupíte na pravidla tvůrců filmu, budete se bavit po celou dobu trvání snímku. Film má velmi sympatickou stopáž činící pouhých sto čtyři minut, díky čemuž jeho sledování uplyne velmi rychle. Navíc se k němu diváci budou zásluhou jeho odlehčené atmosféry rádi vracet. Na první zhlédnutí navíc nemáte šanci odhalit všechna vizuální kouzla a vtipy, kterých je ve filmu nasázeno opravdu velké množství.

Film již na začátku vytváří poutavou zápletku vyplývající z detektivního pátrání Tima, který se snaží odhalit pravdu o zmizení svého otce. Naštěstí na to ale nebude sám. Žádný detektivní příběh by nebyl úplný bez překvapivých zvratů, a v tomto ohledu film rovněž nezklame. Vývoj příběhu pravděpodobně neodhalíte dopředu, díky čemuž ani na okamžik film neztratí diváckou pozornost.

Dalším značným plusem jsou sympatičtí hrdinové, oboje z řad lidí i Pokémonů. S hrdiny je snadné sympatizovat a držet jim pěsti, aby uspěli ve svém snažení. Působí zajímavě, realisticky (nakolik realisticky Pokémoni mohou působit) a jsou navíc výborně zahraní. Herecké obsazení již tak dost vydařený film vyvyšuje na ještě lepší úroveň. Technologie a počítačové efekty navíc během doby existence kinematografie pokročily mílovými kroky, díky čemuž Pikachu působí živoucím dojmem a je těžké během snímku uvěřit, že Pikachu ve skutečnosti neexistuje. Jeho mimika i způsob pohybu vyhlíží nesmírně živě a dokáže hravě zprostředkovat emoce. Ryan Reynolds odvádí skvělou hlasovou práci a jde na něm poznat, že si tuto roli pravděpodobně nesmírně užíval. S talentovaným mladým hercem Justice Smithem pak vytváří Reynolds skvělou parťáckou dvojici, a slovní přestřelky mezi nimi patří k jedněm z nejlepších momentů snímku. Což, vzhledem k jeho celkové kvalitě, o mnohém vypovídá. Ani ostatní herci se neztratili a nikdo z nich se za svůj výkon stydět nemusí.

V neposlední řadě je třeba zmínit osobitý smysl pro humor, kterým snímek překypuje, a v nejednom případě zvládne upřímně rozesmát. Pochválit si zaslouží též práce kamery a především ztvárnění podoby moderního velkoměsta Ryme City, které je jednoduše ohromující - chaotické, překvapivé i překrásné. Jestli jste tedy naladěni na zábavný, překvapivý film s hrdiny, na nichž vám bude záležet, Pokémon: Detektiv Pikachu vás bude bavit. A to bez ohledu na to, jestli jste s Pokémony předtím někdy přišli do kontaktu nebo nikoliv.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D) a 2Blu-ray(UHD+BD). Další akčňáky z naší nabídky najdete zde :)

Herecké výkony 78 %
Režie 79 %