Recenze: Řbitov zviřátek
Celkový čas: 101 minut
Režie: Kevin Kölsch, Dennis Widmyer
Námět: Stephen King
Scénář: Jeff Buhler
Obsazení: Jason Clarke, Amy Seimetz, John Lithgow, Jeté Laurence, Hugo Lavoie, Lucas Lavoie, Alyssa Brooke Levine, Sonia Maria Chirila, Bailey Thain, Jacob Lemieux
Recenze: Řbitov zviřátek 92 %

Řbitov zviřátek je snímkem natočeným podle stejnojmenného knižního bestselleru z pera Stephena Kinga, jednoho ze čtenářsky nejúspěšnějších autorů současnosti. Jeho filmové adaptace se z režisérského křesla zhostilo, nutno dodat že velmi úspěšně, relativně nezkušené duo Kevin Kölsch a Dennis Widmyer. Ti však již spolu dříve spolupracovali na filmech Holidays a Cena za slávu, jejich sehranost tak dopomohla k vytvoření velice zdařilého hororu.

Jeho děj pojednává o rodině Creedových, kterou již omrzel městský život a vydala se hledat štěstí na venkov. Vedle jejich nového domu se ovšem nachází zvířecí hřbitov, kam místní děti odnepaměti pohřbívají svá zvířata. Jednoho dne navíc tato zvířata obživnou a vydají se zabíjet. To, zdali se Creedovým podaří jejich běsnění přežít či naopak jestli najdou na venkově svou smrt, můžete zjistit zhlédnutím tohoto filmu na DVD či Blu-ray.

Co z tohoto snímku dělá tak mistrný počin je jeho děsivá, tajemná a mystická atmosféra, jež z něj taktéž činí nefalšovaný vizuální zážitek. Důkazem budiž, že mi místy doslova běhal mráz po zádech. Tuto neopakovatelnou atmosféru navíc skvěle doplňují vhodně zvolené kostýmy a prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Mě osobně se do paměti vryly především grandiózní zvířecí masky, které na sobě měly místní děti v době konání pohřebních rituálů.

Hororový snímek Řbitov zviřátek překypuje napětím a akcí, nouze není ani o neočekávané zvraty. Děj tohoto filmu tak tedy není vůbec předvídatelný, díky čemuž se nemá divák možnost ani na vteřinu nudit. Tempo filmu plyne svižně kupředu a stopáž v délce 101 minut velice příjemně utíká. Skvěle vybalancované jsou i typy scén, které se zde objevují, člověk se tak dočká nejen prvoplánových jumpscarů, ale na své si přijdou i milovníci scén plných krve či ti, kteří na hororech nejvíce zbožňují scény zaměřené na fungování psychiky.

Dalším pozitivem Řbitova zviřátek jsou famózní herecké výkony, které z něj v kombinaci s dalšími zmíněnými klady činí prozatím nejpovedenější horor, jenž jsem měl v tomto roce možnost vidět. Pokud bych měl zmínit konkrétní herce, kteří mě nejvíce oslovili, tak by to jednoznačně byla Jeté Laurence, která i ve svém útlém věku excelovala v roli Ellie Creed, a její herecký otec (doktor Louis Creed) Jason Clarke.

I úroveň technického zpracování tohoto snímku je na velmi vysoké úrovni, všichni zainteresovaní, od kameramanů přes zvukaře až po střihače, odvedli skvělou práci. Speciální pozornost bych pak chtěl věnovat nasvětlení a ozvučení scén, to je totiž neskutečně povedené a jen podtrhuje dechberoucí atmosféru a zdařilé vizuální ztvárnění tohoto filmu.

Na závěr mi nezbývá nic jiného než konstatovat, že horor Řbitov zviřátek se z mé perspektivy neoddiskutovatelně řadí mezi nejlepší filmy letošní roku, tudíž vám jeho zhlédnutí mohu více než doporučit.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD). Pro ty, co se rádi bojí, máme v nabídce spousty dalších hororů kliknutím zde :)

Námět, scénář 94 %
Výprava 92 %