Recenze: Všechno nejhorší 2
Žánr: Horor / Mysteriózní / Thriller / Komedie
Premiéra: 28.02.2019
Celkový čas: 100 minut
Režie: Christopher Landon
Námět: Scott Lobdell
Scénář: Christopher Landon
Obsazení: Jessica Rothe, Israel Broussard, Suraj Sharma, Phi Vu, Sarah Yarkin, Ruby Modine, Rachel Matthews, Steve Zissis, Charles Aitken, Caleb Spillyards, Laura Clifton, GiGi Erneta, Blaine Kern III, Sylvia Grace Crim
Recenze:  Všechno nejhorší 2 86 %

První film Všechno nejhorší přišel v roce 2017 tak trochu jako blesk z čistého nebe. Horor s originálním námětem, který se předtím objevoval výhradně ve sci-fi filmech či komediích (například Na Hromnice o den více). Nyní ale časové smyčce čelila zprvu arogantní vysokoškolská kráska Tree, která musela nejenom vypátrat pravou identitu vraha, který se ji snažil zabít (a v nejednom případě rovněž uspěl), ale také se musela stát lepším člověkem.

To se Tree povedlo, a jako u každého úspěšného filmu, nyní jsme se dočkali pokračování prozaicky nazvaného Všechno nejlepší 2. Nenechte se však zmást - ačkoliv dvojka navazuje na první díl a také se na první pohled nese ve zdánlivě stejném duchu, ve skutečnosti zabíhá do úplně jiných žánrových kolejí. Je tedy jiná než její předchůdce, ale zároveň stejně zábavná, akční a dobře zahraná jako předchozí film.

Obdobně jako první část, i tento film nastoluje rychlé tempo na samém začátku a udržuje ho až do konce příběhu. Délka přibližně sto minut je tak velmi sympatická a vybízí opakovanému zhlédnutí. I když už budete znát všechny dějové kličky, film si vychutnáte rovněž napodruhé, neboť se budete moct snažit odhalit všechny stopy a drobné vtípky, které vám napoprvé mohly uniknout.

Co se filmu mistrovsky povedlo, je hladké přebíhání mezi více žánry, a to aniž by působil přeplácaně či naopak jako nedovařené jídlo. Film v sobě kombinuje horor, thriller, komedii, romantiku a navrch přihodí špetku rodinného filmu. Může se to zdát jako nesourodá směsice, ale opak je pravdou. Díky bohatosti využitých žánrů jste neustále napjatí, co se stane v následující chvíli, a nemáte tak šanci začít se u sledování nudit. Některé dějové kličky a zvraty jsou opravdu nepředvídatelné, a i ve chvíli, kdy film zdánlivě odhalí většinu svých karet, přesto stále zvládne překvapit.

Humor je velkým plusem filmu. Sází na slovní přestřelky mezi postavami, které mají vesměs velmi rozdílné povahy, i komické situace, do nichž se hrdinové (občas náhodou, občas vlastním přičiněním či nešikovností) dostávají. Ve stejnou dobu nabídne víc napínavých scén, u nichž vás zamrazí. Obratně tak střídá rozdílné nálady a nikdy nevíte, co na vás vybafne (v některých případech doslova) v následující chvíli.

Konečně je třeba zmínit herce. Jessica Rothe se opět dokonale vžila do role Tree - hláškuje jako o život, bojuje za sebe i své kamarády, dokáže dojmout v rodinných scénách a v romantických okamžicích s Carterem. Její hrdinka navíc působí sympaticky a je snadné jí držet palce. Israel Broussard nemá tolik prostoru, jak by si zasloužil, ale přesto zvládne zazářit. Větší pozornosti se dočkali Carterovi filmoví kamarádi, především pak Ryan v podání Phi Vua, kolem kterého se točí podstatná část zápletky.

Všechno nejhorší 2 je vysoce vydařené pokračování, u něhož se mnohokrát zasmějete, budete se bát a především u něj strávíte příjemný čas.

Vychází na DVD a Blu-ray. Pro fanoušky hororů máme širokou nabídku ostatních titulů kliknutím zde :)

Námět, scénář 87 %