Krátká recenze: Bába z ledu
Premiéra: 23.02.2017
Celkový čas: 106 minut
Režie: Bohdan Sláma
Scénář: Bohdan Sláma
Obsazení: Zuzana Kónerová, Pavel Nový, Daniel Vízek, Václav Neužil ml., Tatiana Vilhelmová, Petra Špalková, Marek Daniel, Alena Mihulová, Marie Ludvíková, Luboš Veselý, Josef Ježek
Krátká recenze: Bába z ledu

Nejenom to, jak těžké je odvázat se, především po boku konzervativní rodiny, perfektně dokumentuje tento snímek. Děj se však netočí pouze kolem Hany, ale zobrazuje také problémy všech členů rodiny, napříč generacemi. Jaké je to být zneužívaný vlastní rodinou, mít manželku, děti a být téměř neschopen je uživit nebo zažít rozchod rodičů a následné rozpory mezi nimi. Film osloví spíše starší diváky. Nelze čekat nijak moc akce, náplní snímku Bába z ledu je spíše ona autentičnost, díky které na diváka zapůsobí vnitřní boje, sobeckost, panovačnost a životní situace jednotlivých herců naprosto reálně.

Snímek se tváří zprvu nenápadně, například nic moc neříkajícím trailerem. Při počátečním „zasvěcováním” do děje je nastaveno lehké tempo, které však vystřídá opravdu intenzivní prožitek z filmu, z většiny způsobený podvědomnou podobností mezi námi nebo námi blízkému a některým z hrdinů. Nedá se tvrdit, že scénář je nejsilnější stránkou filmu, je však perfektně doplněn kamerou a hereckými výkony. Vizáž filmu tedy zaručeně zapůsobí na každého. Film jako celek, jednoduše řečeno, funguje fenomenálně.

Pokud volíte film na večer a nejste si jisti, zda chcete vyloženě komedii nebo drama, pak je Bába z ledu jasnou volbou! Dost možná se v něm najdete a bezpochyby ve Vás zanechá silný dojem. Od režiséra Bohdana Slámy se vždy dá čekat hodně, zde však svým naprosto střízlivým přístupem předvedl velice filmařsky vyspělý počin.

Nyní na DVD.

Přidáno: 23.10.2017