Recenze: Mrazivá pomsta
Žánr: Akční / Drama / Thriller
Premiéra: 21.02.2019
Celkový čas: 118 minut
Režie: Hans Petter Moland
Námět: Kim Fupz Aakeson
Scénář: Frank Baldwin
Obsazení: Liam Neeson, Laura Dern, Emmy Rossum, Tom Bateman, William Forsythe, Julia Jones, Domenick Lombardozzi, Raoul Max Trujillo, John Doman, Aleks Paunovic, Nathaniel Arcand, Ben Cotton, Tom Jackson, Michael Eklund, Bradley Stryker, Benjamin Hollingsworth, Arnold Pinnock, Elizabeth Thai, Venus Terzo, Dani Alvarado, Jim Shield, Michael Adamthwaite, Emily Maddison, David O'Hara, Gus Halper, Wesley MacInnes, Glen Gould, Elysia Rotaru, Victor Zinck Jr., Loretta Walsh, Nels Lennarson, Max Montesi
Recenze: Mrazivá pomsta 87 %

Vyrábět nové verze evropských filmů, které získaly úspěch, je v Americe běžnou praxí. Jako příklad lze uvést například mrazivý severský upírský horor Ať vejde ten pravý (2008) a jeho o tři roky mladší americký remake. Rovněž v severských zemích má svůj původ tento příběh o řidiči sněžného pluhu, který se po synově smrti rozhodne pomstít. V původním filmu Boj sněžného pluhu s mafií (2014), který je koprodukcí Norska, Švédska a Dánska, si hlavní roli vystřihl Stellan Skarsgård. V tomto filmu ho ovšem nahradil Liam Neeson, který se v posledním desetiletí zvládl hravě přetavit do polohy uvěřitelného drsňáka a akčního hrdiny (která začala jeho filmem 96 hodin z roku 2008). A ačkoliv se říká, že dvakrát nestoupíš do stejné řeky, tento film je zábavně černohumorná, drsná a napínavá podívaná, která žádného diváka nezklame... ať již viděl původní film nebo ne.

Velkým kladem snímku je jeho mrazivá atmosféra. Prostředí, kde se příběh odehrává, rozhodně nepůsobí příliš přívětivě a film ho do posledního detailu využívá pro své potřeby a pro vykreslení celkové neútěšné nálady.

Kde film nesmírně boduje, je jeho obratné skloubení vážného příběhového motivu (smrt syna a následná pomsta) a humoru. Ten je černější než noc sama a v nejednom případě vykouzlí úsměv na rtech. Nejde o typ humoru, u něhož byste se smíchy za břicho popadali, ale ten se ani tvůrci filmu nesnažili vytvořit. Film začne bavit zejména v okamžiku, kdy se Nels vydá na svou spanilou jízdu anděla pomsty a začne nápaditým způsobem kosit jednoho kriminálníka za druhým. To však neznamená, že by úvod filmu byl nudný, to rozhodně ne. Film udržuje svižné tempo po celou dobu svého trvání a nemá žádné hluché okamžiky. Díky tomu jde o ten typ snímku, k němuž se budete rádi vracet. Obzvlášť v případě, že vám titulní hrdina přiroste k srdci.

Když už je řeč o titulním hrdinovi, Liam Neeson opět exceluje. Kdo by stále pochyboval, že mu podobné úlohy sedí, může si prohlédnout jeho filmografii posledních let a rázem se přesvědčí o opaku. Nels v Liamově podání je odhodlaný, inteligentní, vynalézavý, ale také zdrcený žalem, který následně přetaví v mrazivé odhodlání pomstít se těm, kteří stáli za smrtí jeho syna. Liam Neeson tak hravě představuje více poloh svého hrdiny a film si s přehledem krade pro sebe. Neztratil se nicméně ani Tom Bateman jako Viking a Laura Dern v roli Nelsovy manželky se za sebe také stydět nemusí. Herci celkově odvádějí solidní výkony a jsou patřičně typově vybráni, od hlavní role až po tu nejmenší.

Mrazivá pomsta již svým názvem naznačí, jaká je - mrazivá a nezapomenutelná. Ale též zábavná, akční a dobře zahraná. Tak jí dejte šanci.

Vychází na DVD a Blu-ray. Další akčňáky z naší nabídky najdete zde :)

Námět, scénář 87 %