Krátká recenze: Lego Ninjago film
Žánr: Animovaný / Akční / Komedie
Premiéra: 21.9.2017
Celkový čas: 101 minut
Režie: Charlie Bean, Paul Fisher, Bob Logan
Námět: Hilary Winston, Bob Logan, Paul Fisher, William Wh
Scénář: Bob Logan, Paul Fisher, William Wheeler, Tom Wheel
Obsazení: Jackie Chan, Olivia Munn, Dave Franco, Justin Theroux, Michael Peña, Zach Woods, Abbi Jacobson, Kumail Nanjiani, Fred Armisen, Charlyne Yi, Ali Wong, David Burrows, Garret Elkins, Vanara Taing, Randall Park, Retta, Chris Hardwick, Robin Roberts, Michael Strahan, Constance Wu, Chris McKay, John Venzon
Krátká recenze: Lego Ninjago film

LEGO filmy se těší stále větší oblibě. Ačkoliv se točí už delší dobu, za jejich současný vzestup je zodpovědný především LEGO® příběh (2014), který si získal lásku tisíců diváků. Následoval neméně vydařený LEGO® Batman film (2017) a nyní se společně s Lloydem a ninji můžeme vydat na dobrodružnou výpravu, jejímž cílem je porazit Garmadona a zabránit zničení úchvatného města Ninjago City.

Hlavním publikem, které si při sledování filmu přijde na své, jsou nepřekvapivě děti a milovníci fantastiky a pohádek. Na rozdíl od LEGO® příběhu došlo k vývoji celkového pojetí děje. Ten obsahuje mnohem více cynismu, než byste možná od filmu tohoto žánru (a navíc odehrávajícího se v kostičkovém světě) očekávali. To však není nutně na škodu. LEGO® Ninjago® film v tomto směru navazuje na trend, který nastolil již LEGO® Batman film, který vedle vtipných a akčních scén nabídl překvapivě dospělý vývoj Batmanova charakteru (z osamělého člověka v hrdinu obklopeného přáteli). Tento snímek pak obsahuje některá dospělá témata (především problematický vztah mezi otcem a synem), a zaobaluje je ve vysoce humorném a ve frenetickém tempu odvyprávěném příběhu. Děj rychle postupuje dopředu po celou stopáž trvající sto jedna minut, a divák tak nemá šanci se začít nudit.

Film se nechává inspirovat animovaným seriálem Ninjago (2011). Soustředí se na Lloyda a jeho pestrou skupinku přátel a spolubojovníků, kterou vedle ninjů tvoří úžasné bojové stroje. Vizuální ztvárnění snímku je výborné, od podob již zmíněných bojových strojů, přes barevně rozdílné uniformy jednotlivých ninjů až k samotnému Ninjago City, při jehož sledování si nejednou budete přát, abyste mohli stisknout tlačítko „pause“ a pořádně se po městě porozhlédnout. Rovněž bojovým scénám se nedá nic vytknout, jsou dokonale přehledné a navíc protože jde o animovaný film, jeho tvůrci se mohli odvázat a předvést manévry a souboje, jaké byste v hraném filmu ztvárnili jen s velkými obtížemi (nebo vůbec).

Nejsilnějším kladem snímku však nejsou bojové scény, hrdinové samotní ani takřka všudypřítomný humor. Je jím vylíčení komplikovaného vztahu mezi Lloydem a jeho otcem a záporákem v jedné osobě Garmadonem. Dějová linie, kdy Lloyd s Garmadonem navazuje kontakt a musí se vyrovnat se zjištěním, že jeho otec je zároveň jeho největší nepřítel, působí velmi silně a dospěle. Bez problémů ji však pochopí i dětští diváci. Vztah Lloyda a Garmadona prochází realisticky působícím vývojem a scenáristé filmu se při jeho vytváření naštěstí neuchýlili k žádným laciným vypravěčským kličkám, které by umenšily emocionální dopad této dějové linky na diváka.

Lego® Ninjago® film je příběhově silný, vysoce vtipný, vizuálně krásný a dobře zahraný snímek, který rozhodně stojí za zhlédnutí, ať už je vám deset let nebo klidně sedmkrát tolik.

Nyní vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(2D+3D).

Přidáno: 19.01.2018