Recenze: AquaMan
Žánr: Akční / Dobrodružný / Fantasy
Premiéra: 13.12.2018
Celkový čas: 143 minut
Režie: James Wan
Námět: Paul Norris, Mort Weisinger, Geoff Johns, James Wa
Scénář: David Leslie Johnson-McGoldrick, Will Beall
Obsazení: Jason Momoa, Amber Heard, Patrick Wilson, Nicole Kidman, Willem Dafoe, Dolph Lundgren, Yahya Abdul-Mateen II, Temuera Morrison, Ludi Lin, Michael Beach, Randall Park, Graham McTavish, Leigh Whannell, Tainui Kirkwood, Tamor Kirkwood, Kaan Guldur, Otis Dhanji, Julie Andrews, John Rhys-Davies, Djimon Hounsou, Sophia Forrest, Robert Longstreet
Recenze: AquaMan 88 %

Superhrdinské filmy vládnou světu. Kdo tomu stále nevěří, nechť se podívá na statistiku posledních přibližně deseti let. Na poli celovečerních snímků si stále vede lépe marvelovský filmový vesmír, ale konkureční DCEU se Marvel udatně snaží dohnat. Z jeho dílny se doposud setkala s úspěchem a vřelým diváckým přijetím především Wonder Woman (2017)... ale Aquaman (2018) je obdobně výborný snímek, který by si neměl nechat ujít žádný fanoušek tohoto žánru či režiséra Jamese Wana. Malajský režisér Wan se doposud specializoval výhradně na horory a stojí například za oblíbeným filmem Saw (2004) nebo dvěma díly série V zajetí démonů. V tomto filmu ale Wan dokazuje, že stejně tak skvěle umí vytvořit superhrdinský biják a diváky směle zavádí na výpravu do nového, překrásného podmořského světa.

Protože se podstatná část příběhu odehrává v Atlantidě, důraz byl kladen na vizuální podobu snímku. Ta nezklamala, a film je bez nadsázky překrásný. Navíc vyhlíží realisticky a přehledně. Objevovat zákoutí Atlantidy tvoří značnou součást kouzla tohoto filmu, a díky ní se na něj nebudete moct dost vynadívat. Trikově je film navíc na velmi vysoké úrovni, zvládl si dostatečně pohrát s možnostmi, které Atlantida nabízí a třeba takové ztvárnění místní fauny i flóry nemá chybu.

Samozřejmě nejenom prostředím příběhu je divák živ. Nezbytnou část každého superhrdinského filmu tvoří záporný hrdina, přičemž platí, že čím propracovanější, tím lepší. Ani v tomto ohledu Aquaman nezklamal a nabídne hned dva kvalitní protivníky. Jedním z nich je Orm, který je sice z Arthurova pohledu hrozbou, ale z Ormovy perspektivy dává jeho jednání v mnoha ohledech smysl. Navíc, jak jsme již mohli vidět v MCU, nejsilnější záporák je často ten, který má k hrdinovi blízké osobní pouto. Druhým záporákem do je pak Black Manta, který působí obdobně zarputile a představuje výraznou hrozbu.

Po herecké stránce film také exceluje. Jason Momoa se do své role po prvním ztvárnění Arthura v Lize spravedlnosti (2017) znovu s přehledem vžil a lze mu ji snadno uvěřit. Amber Heard jako bojovnice Mera zaujme a mezi Merou a Arthurem to navíc patřičně jiskří. Nicole Kidman odvedla tradičně skvělý výkon, Willem Dafoe je rovněž takřka sázkou na jistotu a Patrick Wilson (Orm) a Yahya Abdul-Mateen II (Black Manta) film s úspěchem oživují a propůjčují mu ještě větší kouzlo.

Film zaujme i příběhově. Neustále se v něm něco děje, díky čemuž navzdory délce téměř dvě a půl hodiny ani na okamžik nenudí. To vybízí k opakovanému zhlédnutí. Není v něm nouze o napínavé okamžiky, podařené bojové scény ani občasné humorné hlášky, které odlehčí atmosféru.

Aquaman je tak ideální podívaná pro všechny, kdo chtějí záživný, svižný a obrazově okouzlující superhrdinský film se zajímavým hrdinou v hlavní roli.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D) a 2Blu-ray(UHD+BD). Další fantasy filmy najdete v naší široké nabídce kliknutím zde :)

Námět, scénář 87 %