Recenze: Baby Driver
Žánr: Akční / Hudební / Krimi / Thriller
Premiéra: 27.7.2017
Celkový čas: 113 minut
Režie: Edgar Wright
Námět: Edgar Wright
Scénář: Edgar Wright
Obsazení: Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald, Elizabeth Davidovich, Lanny Joon, Hudson Meek, Jeff Chase, Paul Williams
Recenze: Baby Driver 85 %

Britský režisér Edgar Wright si již stihl vydobýt výbornou reputaci. Jeho filmy jsou vždy vydařenou směsicí akce a humoru a navíc představují potěchu pro oko po vizuální stránce. Přesvědčit jsme se o tom mohli díky Wrightově takzvané Cornetto trilogii zahrnující filmy Soumrak mrtvých (2004), Jednotka příliš rychlého nasazení (2007) a U Konce světa (2013). Ještě šílenější byl komiksový film Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010). Není proto žádným překvapením, že Wrightův nový režijní počin byl napjatě očekáván. Nutno dodat, že tato očekávání se do posledního detailu naplnila.

Ačkoliv by se to tak podle nástinu děje nemuselo na první pohled zdát, Baby Driver je stejně jako předchozí Wrightovy snímky nabit humorem. Pravda, občas poněkud drsným a černým, ale pokud se naladíte na stejnou vlnu, budete se u sledování filmu bavit přímo královsky. Především slovní přestřelky postav a některé absurdní situace, do nichž se Baby a ostatní hrdinové dostávají, nemají chybu.

Film trvá skoro dvě hodiny, ale navzdory této délce ani na okamžik nenudí. Snímek již na začátku nastolí svižné tempo a udržuje ho nepřetržitě. O to se kromě již zmíněných slovních přestřelek starají především akční scény. Honičky v autech jen málokdy vypadaly tak atraktivně. Atmosféru napětím a akcí nabitých scén ještě více dotváří výborně vybraný rockový hudební soundtrack. Při sledování scén v autech si dost možná vzpomenete na takové klasiky žánru, jako je Bulittův případ (1968) nebo Italian Job (1969). Baby Driver ale oproti nim běží ještě na vyšší rychlost, díky čemuž se rozhodně nejedná o odpočinkový snímek, nýbrž dílo, které vyžaduje soustředěnou diváckou pozornost. Pokud mu ji věnujete, budete odměněni výjimečně kvalitním zážitkem, který v sobě kombinuje vše, co by měl správný film tohoto žánru obsahovat – akci, humor a v neposlední řadě i výborné herecké výkony.

Herecké obsazení bylo vybráno mimořádně šťastně. Ansel Elgort na sebe předtím upoutal pozornost ve filmech typu Divergence a především Hvězdy nám nepřály. Zde ztvárňuje jiný typ postavy, ale je ve své roli dokonale uvěřitelný. Sice má na pohled nevinnou tvář, ale když se rozjede (doslova), snadno uvěříme tomu, že by opravdu mohl vykonávat podobnou práci. Ještě víc pozornosti na sebe strhne Kevin Spacey, který s přehledem ovládne každou scénu, v níž se objeví, a svou úlohu kriminálního bosse si zcela očividně vychutnává. Všichni herci odvádějí dobré výkony, ale dvojka Elgort a Spacey filmu s přehledem dominuje.

Baby Driver představuje vzácný úkaz v záplavě blockbusterů. Je nabitý akcí, ale nikoliv hloupý. Je úchvatný po vizuální stránce, ale stále dokonale přehledný. Pracuje s příběhem, který nevyužívá žádné extrémní kličky, ale přesto po celou dobu baví a zvládne udržet pozornost. A především dokazuje, že když máte jasnou vizi, co příběhem chcete říct (Wright se ostatně kromě režie postaral i o napsání scénáře) a spolupracujete s dostatečně schopnými herci, dějí se obdivuhodné věci. Jestli vám tedy předchozí Wrightovy snímky sedly nebo si jednoduše chcete vychutnat originální osobitou podívanou, Baby Driver je tím pravým filmem pro vás.

Nyní na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+Blu-ray).

Výprava 83 %
Recenze: Baby Driver 85 %