Recenze: Chata na prodej
Premiéra: 26.7.2018
Celkový čas: 77 minut
Režie: Tomáš Pavlíček
Scénář: Lucie Bokšteflová, Tomáš Pavlíček
Obsazení: Ivana Chýlková, David Vávra, Tereza Voříšková, Judit Bárdos, Jana Synková, Jan Kačer, Jan Strejcovský, Michael Pitthan, Václav Kopta, Zuzana Kronerová, Ester Geislerová
Recenze: Chata na prodej 81 %

Rodiče plánují prodat chatu, rodinný poklad. Na chatu dlouhá léta jezdili, společně se svými dětmi, známými i rodiči zde zažili spoustu nezapomenutelných chvil. A proto, ještě předtím, než k prodeji dojde, plánují zde rodiče strávit ještě jeden poslední víkend. Uspořádat jakési rozloučení s chatou, na které přivezou celou rodinu. Kromě dvou, nyní již dospělých, dětí se svými partnery se na chalupě objeví také babička s dědou, kteří (a především pak babička) ji nemají příliš v lísce a z principu už ji nějaký ten rok nenavštívili.

Sešla se zkrátka velmi povedená a temperamentní rodinka. Kdo se někdy nějaké podobné sešlosti zúčastnil, jisté ví, že se to neobjede bez trapasů, odhalení veselých i smutnějších tajemství. Rodinné vztahy dostanou pořádně zabrat a v hlavní roli zjeví typické stereotypy české rodiny: jízlivá a otravná babička, terorizující zbytek rodiny otázkami, které každého dostanou do rozpaků, duchem nepřítomný děda, mladík, který má rád alkohol a ironické poznámky na konto všech členů rodiny, upadající milostný vztah i nový element v rodinném kruhu.

Dojde samozřejmě také na jednu neočekávanou scénu, která zavání velkým průšvihem. Dědeček, který je po celou dobu tak nějak mimo, v noci uteče a provede cosi bláznivého.

Chata na prodej má veliký potenciál stát se na české scéně velmi úspěšnou komedií. Autoři zpracovali velmi populární téma chataření a obsadili známé a oblíbené herecké tváře, které jejich záměr podpořili skvělými výkony. Jana Synková coby babička místy až exceluje, Jan Strejcovský a Ivana Chýlková jí velmi zdatně sekundují a Tereza Voříšková dodává snímku další, trochu roztomilý rozměr.

I přesto, že jde primárně o komedii, objevuje se ve filmu smutná a melancholická nálada. Skvěle ji dokreslují barvy podzimu, v němž se děj odehrává a použitá hudba. To vše vyvažuje komediální stránka, která se opírá zejména o typické rodinné roztržky, momenty plné rozpaků a další situace, které lze pojmenovat jako ztvárnění typické české nátury. Některé z hlášek, které po sobě herci střílí, mají potenciál zlidovět.

Ve zkratce jde vlastně o takový příběh ze života. I když přízvisko příběh film nepopisuje zcela dokonale. Spíše než na plynulý a rozvětvený děj s odbočkami a překvapivými změnami se těšte na sondu do zdánlivě obyčejných lidských životů, myslí zúčastněných a jejich životních slastí a strastí.

Možná, že si během poměrně rychle uplynulých 77 minut vzpomenete na nejeden příklad ze svého života ve vaší rodině. Najít se v tomto snímku a soucítit s hlavními představiteli vám v tomto případě půjde velmi snadno. Pokud čekáte, že se budete nahlas smát po celou dobu trvání filmu, mýlíte se, ona vážná nota, která se v příběhu sem tam objeví, jej velmi příjemně obohacuje.

Vychází na DVD. Pokud máte zájem o jiné české filmy, stačí kliknout zde :)

Recenze: Chata na prodej 81 %

Přidáno: 21.11.2018