Recenze: Chuckyho kult
Žánr: Horor / Thriller
Premiéra: 24.10.2017
Celkový čas: 91 minut
Režie: Don Mancini
Námět: Don Mancini
Scénář: Don Mancini
Obsazení: Brad Dourif, Fiona Dourif, Jennifer Tilly, Alex Vincent, Summer H. Howell, Elisabeth Rosen, Michael Therriault, Zak Santiago, Grace Lynn Kung, Allison Dawn Doiron, Adam Hurtig, Tom Anniko, Christine Elise, Marina Stephenson Kerr, Ali Tataryn
Recenze: Chuckyho kult 70 %

Panenka Chucky má za sebou již dlouhou historii. Poprvé se objevila v roce 1988 ve filmu Dětská hra a získala si lásku milovníků hororů. Od té doby se již stihla několikrát vrátit, pokaždé nebezpečná a smrtící. V jejím nejnovějším snímku pak režisér Don Mancini navazuje na události filmu Chuckyho kletba.

Don Mancini režíroval již filmy Chuckyho sémě (2004) a Chuckyho kletba (2013), takže pro něj šlo o nastoupení do dobře známé série. Kromě toho, že film zrežíroval, si rovněž sám napsal scénář. Opět se v tomto případě ukázalo, že když chcete mít něco udělaného pořádně, udělejte to sám. Mancini vytvořil příběh, který překypuje napětím a nejednoho diváka zvládne pořádně vyděsit.

Rozhodně nejde o podívanou pro citlivé povahy. Chucky se neostýchá zabíjet a vraždící scény jsou patřičně děsivé a názorné. Film však nestojí jenom na nich. Úspěšně rozvíjí rozjetou dějovou linii a propojuje tento film s předchozím dílem.

Film nestaví jenom na hororových scénách, ale obsahuje též příležitostné humorné okamžiky, které trochu odlehčí jinak velmi napjatou atmosféru. Mohlo by se na první pohled zdát, že v takto laděném hororu nemá vtip co dělat, ale Mancinimu se povedlo vytvořit vyváženou kombinaci obou prvků. Jde pochopitelně o temný humor, který odpovídá celkovému pojetí příběhu.

Největší hrdinkou série je pak panenka Chucky, která je stále dokonale děsivá jako v předchozích filmech. Brad Dourif opět odvedl výbornou práci v jejím namluvení a z jeho hlasu vám bude přebíhat mráz po zádech… obzvlášť když se spojí s panenčiným vzhledem, ze kterého jde strach. Ostatní herci odvádějí vyvážené kvalitní výkony, nikdo z nich vyloženě nevyniká, ale všichni se do svých rolí hodí. Jedinou výjimkou (kromě panenky) je pochopitelně Nica v podání Fiony Dourif, která představuje velmi sympatickou hlavní lidskou hrdinku, jíž je snadné v jejím boji proti Chucky držet palce.

Film je nejsilnější v okamžicích, kdy dává postavám příležitost plně se ponořit do nebezpečných a smrtících situací, ve kterých se ocitají. Jejich nelehký úděl jim sice na radosti nepřidá, ale zato diváci si mohou libovat. Režisér vrší jednu záhadu na druhou, vytváří temnou a dusivou atmosféru, což zaručuje, že se při sledování filmu nebudete ani na okamžik nudit. Chuckyho kult si udržuje vyvážené, rychlé tempo, čemuž ještě víc napomáhá rozumná délka pouhých devadesát jedna minut. Příběh je navíc natolik pečlivě promyšlený, že bez ohledu na vaši předchozí znalost filmů o Chuckym nebo hororů obecně dost možná neuhádnete, co se bude v příští chvíli dít, a o to napjatější pak budete.

Uvážíme-li, že pokračování rozjetých hororových sérií často postupem času ztrácí na kvalitě, Chuckyho kult představuje malý zázrak. Je zábavný, napínavý, děsivý, dobře zahraný horor a navíc podařený po vizuální stránce (i když zjevně nestál moc peněz, tvůrci s omezeným rozpočtem dokázali maximum). Jde tak o vhodnou podívanou pro každého milovníka filmu, který se rád nechá děsit. Jestli je to i váš případ, tento film si nenechte ujít.

Nyní na DVD a Blu-ray.

Námět, scénář 70 %
Herecké výkony 68 %