Recenze: Creed II
Žánr: Drama / Sportovní
Premiéra: 22.11.2018
Celkový čas: 130 minut
Režie: Steven Caple Jr.
Námět: Sylvester Stallone, Sascha Penn, Cheo Hodari Coker
Scénář: Juel Taylor, Sylvester Stallone
Obsazení: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson, Phylicia Rashad, Dolph Lundgren, Florian Munteanu, Russell Hornsby, Wood Harris, Milo Ventimiglia, Brigitte Nielsen, Ivo Nandi, Andre Ward, Christopher Mann, Michael Buffer, Shayna Ryan
Recenze: Creed II 87 %

Série o Rockym je právem jednou z nejoblíbenějších filmových sérií vůbec. Dokazuje, že když máte dostatek vytrvalosti a duševní i fyzické síly, zvládnete mnohé. Sylvester Stallone si touto rolí vybudoval kariéru a svou pravděpodobně nejslavnější hereckou úlohu si zopakoval i v v roce 2015 ve vysoce úspěšném a kvalitně hodnoceném snímku Creed, kde si Stallone vystřihl úlohu rádce, trenéra a mentora hlavního hrdiny. Nyní jsme se dočkali druhého dílu, a jedna věc je jistá - jde o stejně podařenou podívanou jako v případě jedničky. A to i navzdory skutečnosti, že režiséra první části (Ryana Cooglera) na režisérské židli nahradil mladý režisér Steven Caple Jr., počet jehož filmů by se dal spočítat na prstech jedné ruky.

Jestli jste fanoušky série o Rockym a líbil se vám i Creed, tento film je pro vás jasnou povinností. Nese se v obdobném duchu jako zbytek série, a dost možná v divácích díky tomu vyvolá silný pocit nostalgie. Přesto nejde o kopii již dřívě viděného, ale snímek, který hravě obstojí sám o sobě. Z velké části je za to zodpovědný chytlavý příběh, v němž není nouze o napětí a který nabízí zajímavé a realisticky působící hrdiny. Sylvester Stallone si podle všeho stále dobře uvědomuje, že chce-li upoutat pozornost diváka, musí mu nabídnout příběh hrdinů, jimž může divák držet palce a na jejichž osudech mu začne během sledování daného filmu záležet. Creed II tyto podmínky do detailu naplňuje.

Film zvládá do děje zaplést více hrdinů, aniž by působil přeplácaně. Prim pochopitelně hraje Adonis, který navzdory svému úspěchu v boxu nemá tak dokonalý život, jak by si mnozí mohli myslet. Po boku Adonisovi stojí zestárlý Rocky, a Stallone své roli propůjčil nemálo osobního kouzla. Stejně dobře jsou zahraní záporní hrdinové - Ivan a Victor Drago, které si vystřihli Dolph Lundgren a Florian Munteanu. Na herecké výkony je radost se vynadívat, a nutno poznamenat, že Michael B. Jordan znovu prokazuje, že patří k nejtalentovanějším hercům své generace.

Snímek zdatně kombinuje scény z tréninků, zápasů i rozvoj postav. Závěr, v němž dojde k určujícímu zápasu, je pak sladkou třešničkou na dortu a ani na okamžik od něj neodtrhnete oči. Film si však díky silným hrdinům udrží vaši pozornost po celých sto třicet minut. Navzdory délce se tak u něj rozhodně nebudete nudit. Kromě poutavého děje a skvostného závěru film navíc dokáže přimět k zamyšlení, což je vždycky plus. Nesmíme zapomenout zmínit ani podařenou choreografii boxerských tréninků a zápasů a práci kamery, která nám ony okamžiky boje zprostředkovává stejně živě, jako kdybychom jim opravdu přihlíželi.

Creed II dokazuje, že druhý díl rozjeté ságy může být stejně vysoce kvalitní jako jeho předchůdce. Film nabídne poutavý příběh, silné herecké výkony, zajímavé postavy a svižně ubíhá dopředu, díky čemuž se k němu budete rádi vracet.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD). Naší nabídku ostatních filmových dramat najdete zde :)

Námět, scénář 87 %
Recenze: Creed II 87 %