Recenze: Dámsky klub
Žánr: Komedie / Drama / Romantický
Premiéra: 24.5.2018
Celkový čas: 103 minut
Režie: Bill Holderman
Námět: Bill Holderman, Erin Simms
Scénář: Bill Holderman, Erin Simms
Obsazení: Diane Keaton, Jane Fonda, Candice Bergen, Mary Steenburgen, Andy Garcia, Craig T. Nelson, Don Johnson, Alicia Silverstone, Richard Dreyfuss, Ed Begley Jr., Wallace Shawn, Tommy Dewey, Katie Aselton, Mircea Monroe, Sabina Friedman-Seitz, Joey Stromberg, Lili Bordán, Matt Riedy, Adam Huber, Brad Lee Wind
Recenze: Dámsky klub 86 %

Romantických komedií každoročně vzniká mnoho, ale jen málo z nich se zaměřuje na ženy staršího věku. Dámský klub v tomto směru představuje vítanou odchylku a jistě ho ocení všechny dávno dospělé divačky. Můžete se ale na něj bez obav podívat i v případě, že jste výrazně mladší než hlavní hrdinky - jde o natolik příjemný film, že si ho vychutnáte bez ohledu na svůj věk.

Ačkoliv jde o první režijní počin Billa Holdermana, na kvalitě výsledného filmu to nejde znát. Holderman film nejenom režíroval, ale rovněž napsal scénář. Jestli mu šlo o to vytvořit oddechovou a zároveň smysluplnou romantickou komedii, tak plně uspěl. Film po celou dobu své sympaticky uměřené stopáže sto tři minut udržuje vyvážené tempo a hladce plyne až do samotného konce. Díky mnoha humorným situacím, do nichž se hrdinky dostávají, a slovním přestřelkám mezi nimi dokáže pobavit. Navíc přiměje k zamyšlení nad podobou partnerských a rodinných vztahů v pozdějším věku, což je téma, které většina z nás dřív nebo později bude pravděpodobně řešit i ve skutečném životě.

Co se hereckých výkonů týče, nepřekvapivě na sebe nejvíc pozornosti poutají představitelky čtyř hlavních hrdinek, z nichž každá je úplně jiná - vzhledově i povahově. Díky jejich částečně odděleným dějovým liním film nikdy nezačne nudit, každé linii věnuje dostatečnou pozornost a zvládá ji dovést do podařeného konce. Jen těžko by šlo vybrat jeden nejlepší okamžik, ale víceméně všechny společné scény hlavních hrdinek nemají chybu. Candice Bergen září jako svérázná soudkyně Sharon, která už patnáct let neměla partnera. Diane Keaton (která navíc funguje jako vypravěčka) v roli Diane čelí konfliktu se svými dcerami. Jane Fonda je úspěšná podnikatelka a chce si udržet svou nezávislost ve všech oblastech života, včetně vztahů s muži. A Carol v podání Mary Steenburgen je sice jako jediná ze čtveřice úspěšně vdaná, ale její manželství postrádá intimní stránku. Jak vidíte, problémy hrdinek jsou různorodé, ale jednu věc mají společnou - všechny jsou zahrány výbornými herečkami, které je ve filmu radost sledovat.

Ani vedlejší hrdinové se nezapřeli. Z nich na sebe poutají pozornost především Andy Garcia a Richard Dreyfuss. Chemie mezi hrdinkami a jejich (potenciálními) pánskými protějšky funguje spolehlivě a postará se tak o nejeden napnutý či naopak humorný okamžik.

Film si navíc zaslouží pochválit za svou realističnost. Na rozdíl od mnoha jiných romantických komedií nezabíhá do vyloženě bizarních situací, u nichž si při sledování říkáte: "Něco takového by se přece nikdy nemohlo stát!" Dámský klub tímto nešvarem netrpí a všechny životní příběhy hrdinek mají silné podložení v realitě.

Dámský klub je vydařená podívaná pro divačky všeho věku, která si možná bere inspiraci z nesmírně populární knihy, ale nabízí stoprocentně samostatně stojící - a výtečný - příběh korunovaný skvělými hereckými výkony.

Vychází na DVD. Pokud Vás zajímají i ostatní filmy tohoto žánru, stačí kliknout zde :)

Recenze: Dámsky klub 86 %

Přidáno: 02.10.2018