Recenze: Debbie a její parťačky
Žánr: Krimi / Komedie
Premiéra: 7.6.2018
Celkový čas: 110 minut
Režie: Gary Ross
Námět: George Clayton Johnson, Jack Golden Russell, Gary
Scénář: Gary Ross, Olivia Milch
Obsazení: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Sarah Paulson, Helena Bonham Carter, Rihanna, Mindy Kaling, Awkwafina, Dakota Fanning, Richard Armitage, Damian Lewis, Olivia Munn, James Corden, Katie Holmes, Kim Kardashian West, Kylie Jenner, Carl Reiner, Charlotte Kirk, Marko Caka, Eric West, Kendall Jenner, Adriana Lima, Zayn Malik, Anna Wintour, Candice A. Buenrostro, Michael J. Burg, Steven Hauck, Candy Ibarra, Doris McCarthy, Griffin Dunne, Daniella Rabbani, Brian J. Carter, Elliott Gould, Brian Anthony Wilson, Damian Young, Jaime King, Zac Posen, Heidi Klum, Maria Šarapovová, Common, Serena Williams, Alexander Wang, Tommy Hilfiger, Caitlin Mehner
Recenze: Debbie a její parťačky 84 %

V poslední několika letech se stále více rozmáhá trend filmů s výrazně dámským obsazením. Ženské divačky si tak mohou leckdy přijít na své, obzvlášť když se daný film povede. A Debbie a její parťačky rozhodně nezklamal.

Film se nechává inspirovat úspěšnou krimi komediální sérií Dannyho parťáci s Georgem Clooneym v titulní roli. Na tuto sérii v průběhu příběhu několikrát odkazuje, ale film je zcela přístupný i divákům, kteří předchozí snímky neviděli. Sandra Bullock a její dámská partička zvládá film utáhnout sama o sobě, a tyto dámy jsou tak šikovné, že k tomu žádné berličky nepotřebují.

Obsazení filmu je jedním z jeho největších kladů. Tvůrcům se podařilo dát dohromady vskutku hvězdné obsazení. Sandra Bullock jako Debbie odvádí příjemně uměřený výkon. Její partička pak zahrnuje herečky jako tradičně dobrou Cate Blanchett, sympaticky excentrickou Helenu Bonham Carter, úžasně mladistvě vyhlížející Rihannu a další. Ani jedna z hereček nezklamala a vzájemně se výborně doplňují. Ani vedlejšímu obsazení není co vytknout. Anne Hathaway role poněkud egoistické a lehce přihlouplé hvězdičky Daphne Klueger sedne jako ulitá. V menší úloze pobaví James Corden jako vyšetřovatel krádeže. A komu by to náhodou nestačilo, může se během velkolepých scén loupeže bavit tím, kolik různých celebrit rozpozná (ve filmu je jich nasázených opravdu hodně, například Katie Holmes a Heidi Klum).

Ačkoliv chvíli trvá, než dojde k samotné loupeži, která představuje vrchol snímku, příběh neustále baví. Debbie napřed dává dohromady svou skupinku parťaček, což je díky jejim rozdílným povahám a životním situacím zábavné sledovat. Poté dojde na plánování akce, které se pochopitelně neobejde bez komplikací. A nakonec můžeme sledovat třešničku na dortu - loupež na místě, kde se to ochrankou a nástrahami jen hemží. Film tak neustále udržuje napětí a spolehlivě nás na necelé dvě hodiny přiková do křesla. Navíc ubíhá vpřed velmi rychle, takže vám subjektivně bude připadat mnohem kratší.

Tvůrci velmi obratně čarují s kamerou, která ještě víc přispívá ke zvýšení pocitu nebezpečí a napětí, kterým hrdinky během loupeže čelí. Za zmínku stojí i podařený soundtrack vhodně dokreslující atmosféru snímku. Vrcholem v tomto směru je použití písně These Boots Are Made For Walkin', která zazněla již i v jednom z trailerů.

Sečteno a podtrženo, Debbie a její parťačky je zábavná, svižná a napínavá podívaná se skvělými herečkami, která zaujme každého diváka s oblibou v krimi komediích nebo kvalitních filmech obecně.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(BD+UHD). Další 4K filmy naleznete zde :)

Recenze: Debbie a její parťačky 84 %