Recenze: Dívka v pavoučí síti
Žánr: Krimi / Drama / Thriller
Premiéra: 8.11.2018
Celkový čas: 111 minut
Režie: Fede Alvarez
Námět: David Lagercrantz
Scénář: Steven Knight, Fede Alvarez, Jay Basu
Obsazení: Claire Foy, Sylvia Hoeks, Lakeith Stanfield, Sverrir Gudnason, Stephen Merchant, Vicky Krieps, Synnøve Macody Lund, Cameron Britton, Mikael Persbrandt, Volker Bruch, Claes Bang, Carlotta von Falkenhayn, Alexander Yassin, Johan Eriksson, Hendrik Heutmann
Recenze: Dívka v pavoučí síti 83 %

Dívka v pavoučí síti je snímkem vycházejícím ze stejnojmenné knižní předlohy, na jehož vzniku se z pozice režiséra podílel Fede Alvarez, jenž doposud režíroval převážně horory, jmenovitě film Lesní duch a kritiky velmi kladně hodnocený snímek Smrt ve tmě. Hororové prvky se pak rozhodl zakomponovat i do tohoto filmu, čímž dal možnost vzniknout zajímavému mixu akce a děsu.

Děj tohoto filmu se točí kolem časopisu Milénium, jehož jedním z redaktorů je i Mikael Blomkvist (Sverrir Gudnason). Ten se chystá připravit exkluzivní reportáž o geniální hackerce Lisbeth Salander (Claire Foy), ta se ovšem během ní začne projevovat i jakožto ochránkyně práv, jež má jednoznačný cíl - učinit spravedlnosti zadost.

Snímek Dívka v pavoučí síti přímo překypuje akčními scénami, od automobilových honiček až po nelítostné přestřelky, jež jsou navíc natočeny opravdu bravurně a s notnou dávkou napětí, nesčetněkrát mi při nich doslova tuhla krev v žilách. Za obzvláště zdařilé bych pak označil kaskadérské výkony, jež podtrhují celkový velmi kladný dojem z těchto akcí nabitých scén.

Celý, téměř dvouhodinový film mi příjemně utekl, neboť se v něm neustále něco děje a ten mi tak nedal možnost se ani na chvilku nudit. Tempo tohoto snímku je velmi dobře divácky snesitelné, to totiž díky ustavičným zápletkám a nečekaným situacím, plyne neustále kupředu a tempo filmu Dívka v pavoučí síti tak ani na chvíli zbytečně nestagnuje, naopak má velice přijatelný spád.

Tím, co z tohoto kriminálního thrilleru dělá ještě povedenější kinematografické dílo, je atmosféra prostředí, v němž se celý příběh odehrává. Ta je vskutku mystická a temná, celý příběh tak zahaluje ještě do záhadnějšího hábitu. Též i všechny použité kostýmy a rekvizity jsou vhodně zvoleny a jen dokreslují skvělou atmosféru tohoto filmu.

Co se týče hereckých výkonů, tak ty se dají plošně označit jakožto vysoce nadprůměrné, i když nutno objektivně zmínit, že všechny tak trochu zastínila charakterově výrazná herečka Claire Foy. Ta se role hlavní hrdinky Lisbeth Salander zhostila opravdu s noblesou, přesněji tedy spíše s řádnou dávkou osobitosti a nadšení, tedy vlastností, jež jsou pro takovouto roli svérázné ochránkyně práv nezbytně nutné. Též mě oslovil herecký projev Sverrira Gudnasona, který perfektně ztvárnil investigativního novináře Mikaela Blomkvista.

Autorům tohoto filmu, konkrétně tedy všem kameramanům, zvukařům a střihačům, se jej povedlo zpracovat velmi dobře i po technické stránce. Všechny použité záběry jsou perfektně vyhotoveny, rovněž za velmi zdařilé se dá považovat osvětlení scén, a koneckonců i jejich ozvučení. Diváka tak nic citelně neruší, při sledování tohoto povedeného audiovizuálního zážitku, který mu tento snímek servíruje.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD). Další akční thrillery z naší nabídky najdete zde :)

Námět, scénář 83 %
Recenze: Dívka v pavoučí síti 83 %