Recenze: Dumbo (2019)
Žánr: Rodinný / Fantasy
Premiéra: 28.03.2019
Celkový čas: 112 minut
Režie: Tim Burton
Scénář: Ehren Kruger
Obsazení: Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito, Eva Green, Alan Arkin, Nico Parker, Finley Hobbins, Roshan Seth, Deobia Oparei, Joseph Gatt, Sharon Rooney, Michael Buffer, Sandy Martin, Lars Eidinger, Douglas Reith, Ragevan Vasan, Kamil Lemieszewski
Recenze: Dumbo (2019) 86 %

Dumbo je zčásti hraným a zčásti animovaným filmem z produkce Walta Disneyho, což už ho tak nějak samo o sobě předurčuje k tomu, že se bude jednat o zdařilý snímek. A je tomu skutečně tak, tato Disneyovka je skutečně tím nejlepším, na co můžete v současné době ve filmovém světě narazit. Aby toho nebylo málo, tak na režisérské křeslo usedl Tim Burton, jeden z nejuznávanějších režisérů současnosti, jenž stál například u zrodu filmů Karlík a továrna na čokoládu, Planeta opic či Alenka v říši divů.

Děj této Disneyovky se točí kolem příběhu jednoho kdysi slavného cirkusu a malého slona Dumba, který má však neobvykle velké uši, za něž schytává od lidí posměšky. Jednoho dne se ovšem přijde na to, že za pomoci těchto obřích ušisek dokáže létat! Cirkus tak zažije comeback, na létajícího slona se sem začnou jezdit dívat lidé z celého světa.

Tím, co mě zaujalo na tomto snímku nejvíce je prostředí, kde se odehrává, všechny lokace jsou totiž naprosto úchvatné a při pohledu na ně se tají dech. Skvělé jsou rovněž i dobové kostýmy, které celý vizuální zážitek jen umocňujíZ tohoto snímku navíc čiší neuvěřitelně pozitivní, pohodová a přátelská atmosférakterá vykouzlí úsměv na tváři i tomu největšímu škarohlídovi. Nouze však není ani o smutek, příběh je totiž sem tam i velice dojemný. Zhlédnutí tohoto filmu tedy zanechává v divákovi spoustu emocí.

Dalším kladem tohoto filmu jsou herecké výkony všech hlavních protagonistů - svých rolí se s bravurou zhostili i takové herecké kapacity, jakými jsou Danny DeVito nebo Colin FarrellZe všech nejvíce se ovšem zaskvěli dětští hrdinové Milly (Nico Parker) a Joe (Finley Hobbins), ti zde bez nadsázky zanechali kus své duše. Mou poklonu si ovšem zaslouží i komparzisté, jež dopomohli k vytvoření divácky velice koukatelného filmu.

Jak již bylo zmiňováno, tak Dumbo je zčásti hraným a zčásti animovaným filmem - herecké výkony jsme si již probrali, nyní tedy nadchází čas pro animace. Ty jsou po technické stránce velice dobře a kvalitně zpracované, vypíchnout bych chtěl obzvláště mistrně vyhotovené modely zvířecích postav. Celý tento nesmírně pozitivní vizuální zážitek je pak vyšperkován skvělou a poctivě odvedenou prací kameramanů, osvětlovačů, zvukařů a střihačů.

Tempo tohoto snímku je navíc velice svižné a ten tak příjemně ubíhá, a to bez sebemenších dějových zádrhelů a zbytečných hluchých míst, člověk se tedy během téměř dvou hodin trvání tohoto filmu nemá vůbec šanci nudit. Hlavní cílovou skupinou filmu Dumbo jsou sice nepopiratelně mladší diváci, nicméně i já jakožto téměř třicátník jsem si ho nesmírně užil. A až bude někdy příležitost, tak se na něj rád podívám znovu, až natolik mě totiž oslovil.

Vychází na DVD a Blu-ray. Další animované filmy pro Vaše děti z naší nabídky naleznete zde :)

Námět, scénář 86 %
Herecké výkony 87 %