Recenze: Equalizer 2
Žánr: Akční / Krimi / Thriller
Premiéra: 16.8.2018
Režie: Antoine Fuqua
Námět: Michael Sloan, Richard Lindheim
Scénář: Richard Wenk
Obsazení: Denzel Washington, Pedro Pascal, Bill Pullman, Melissa Leo, Ashton Sanders, Orson Bean, Sakina Jaffrey, Jonathan Scarfe, Lexie Roth, Andrei Arlovski, Patty O'Neil, Dj Nino Carta, Manny Famolare, Rhys Olivia Cote, Donald Cerrone
Recenze: Equalizer 2 86 %

Kvalitních akčních sérií se zajímavými protagonisty není nikdy dost. V poslední době se mezi ně může zařadit série John Wick s Keanu Reevesem, trochu starší, ale stále napínavá Mission Impossible s Tomem Cruisem nebo právě Equalizer s Denzelem Washingtonem. Americký režisér Antoine Fuqua se navíc na akční žánr specializuje, jak dokazují jeho dřívější filmy jako Training Day (2001) rovněž s Washingtonem v hlavní roli, Odstřelovač (2007) nebo Pád Bílého domu (2013). Jestli jsou vám tedy napínavé podívané nabité akcí blízké a/nebo jste viděli první díl série, tento film byste si neměli nechat ujít.

Film se nese v obdobném duchu jako první díl. Robert McCall se sice zpočátku snaží vést klidný život, ale nakonec ho opět dostihne jeho zvyk pomáhat lidem, kteří se ocitnou v nesnázích nebo jimž nikdo jiný nedokáže pomoct či nechce. Jde tak o hrdinu, kterému je velice snadné držet palce a o jehož osudy se divák začne záhy po zahájení filmu aktivně zajímat.

Na film je sympatické, že nepoužívá CGI tak viditelně nebo v takové míře jako jiné snímky tohoto žánru. V tomto směru jde o poměrně old-schoolovou podívanou, která si však po celou dobu dvouhodinové stopáže udržuje rychlé tempo. Každá minuta tak uteče jako mrknutím oka a film ani na okamžik nezačne nudit. Především dynamické finále exceluje a představuje vydařenou tečku za vším, co mu předcházelo. Přímo tedy vybízí k opakovanému zhlédnutí, stejně jako tomu bylo v případě prvního dílu.

Příběh obsahuje nejeden nečekaný zvrat, který zaručí, že si udrží diváckou pozornost. Navíc nám umožňuje opravdu dobře poznat hlavního hrdini, který tak nepůsobí jako chodící klišé, ale jako živoucí osoba z masa a kostí. Výrazně tomu napomáhá samotný Denzel Washington, kterému role Roberta McCalla sedne jako ulitá. Washington s přehledem zvládá zahrát akční scény, ale dokáže i pobavit a v potenciálně emocionálnějších scénách se také nenechá zahanbit. Z vedlejších rolí pak zaujme především Pedro Pascal (českým divákům známý hlavně z fantasy seriálu Hra o trůny) a Melissa Leo jako Susan představuje šikovné vyvážení jinak především mužského snímku.

Equalizer 2 obratně kombinuje poutavý příběh, akci a bojové scény vyvedené na jedničku. Akční okamžiky působí napínavě, choreografie je perfektně zvládnutá a navíc působí přehledně, takže ani v těch nejzběsilejších okamžicích neztratíte povědomí o tom, co se zrovna ve filmu děje. Práce s kamerou a soundtrack, který vhodně podbarvuje dění ve filmu, si také zaslouží pochválit.

Tento film dokazuje, že druhé díly rozjetých sérií můžou být stejně tak kvalitní jako jejich předchůdci a že opravdu jde dvakrát vstoupit do stejné řeky. Denzel Washington jako Robert McCall exceluje, film je napínavý, svižný a chvílemi i vtipný, jednoduše má vše, co by milovník tohoto žánru mohl od akčního thrilleru chtít... a ještě daleko víc! Třetí díl by se tak velice hodil a můžeme jen doufat, že se ho časem dočkáme.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD). Další akčňáky z naší nabídky naleznete zde :)

Recenze: Equalizer 2 86 %

Přidáno: 19.01.2019