Recenze: Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny
Žánr: Dobrodružný / Rodinný / Fantasy
Premiéra: 15.11.2018
Celkový čas: 134 minut
Režie: David Yates
Scénář: J. K. Rowling
Obsazení: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Dan Fogler, Johnny Depp, Jude Law, Alison Sudol, Ezra Miller, Zoë Kravitz, Claudia Kim, Carmen Ejogo, Jessica Williams, Ólafur Darri Ólafsson, Callum Turner, Victoria Yeates, Poppy Corby-Tuech, Brontis Jodorowsky, William Nadylam, Fiona Glascott, Derek Riddell, Kevin Guthrie
Recenze: Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny 81 %

Snímek Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny je druhým pokračováním pětidílné kouzelnické ságy, jež se dá považovat za neoficiálního následovníka legendárního Harryho Pottera. Režírován je stejně jako první díl Davidem Yatesem, jenž se krom posledních čtyř dílů Harry Pottera podílel už jen na režírování nepříliš známých filmů - Legenda o Tarzanovi a Já jsem Tichborne. No a pokud si k tomu všemu přičteme i skutečnost, že autorkou scénáře, vycházejícího ze stejnojmenné knihy, je samotná J.K.Rowlingová a za jeho produkcí stojí studio Warner Bros., tak jsem po právu očekával skvělý filmový zážitek, kterého se mi nakonec dostalo měrou vrchovatou.

Děj filmu se točí kolem Gellerta Grindelwalda (Johnny Depp), jemuž se podařilo utéct z vazby, kam byl na konci prvního dílu zavřen a který nyní začíná střádat své plány na pomstu s cílem ujmout se vlády nad všemi nemagickými bytostmi. To mu však hodlá překazit Albus Brumbál (Jude Law) s dopomocí svého bývalého studenta Mloka Scamandera (Eddie Redmayne).

Tím, co každého diváka, včetně mě, musí zaujmout na první pohled, tak je neopakovatelná a vskutku dechberoucí atmosféra tajemného, nepředvídatelného a do určité míry i ponurého prostředí světa kouzelníků, jež se povedla filmařům vytvořit a zachytit na jedničku s hvězdičkou. Osobně bych asi marně hledal film podobného ražení, který mě svojí atmosférou dokázal takto nadchnout. Většina scén je navíc zasazená do malebného pařížského prostředí, leč tedy celý film byl natáčen ve světoznámých londýnských ateliérech.

Krom působivé atmosféry a překrásných lokací bych chtěl vyzdvihnout i práci kostymérů, jež herce oblékli do vskutku pozoruhodných kostýmů, díky nimž vizuální stránka filmu působí ještě o krapítek lépe a magičtěji.

Bohužel tempo filmu trpí tím, že se jedná o film na pokračování, tudíž příběh, v němž sice není nouze o napínavé okamžiky a překvapivé zvraty, se místy vleče a jeho rozuzlení se zdá být občas v nedohledu, ale s tím je u vícedílných filmů nutno počítat, tudíž bych to autorům zas tolik nezazlíval a ani bych to nepovažoval vyloženě za chybu. Koneckonců se to dá považovat i za plus, neboť tento dvě a čtvrt hodiny trvající film ve vás zanechá spoustu otázek, na jejichž zodpovězení si budete muset počkat do příštího dílu, který se na plátnech kin objeví v listopadu 2020.

Obsazení tohoto filmu je vskutku hvězdné, jmenovitě v něm hrají například Jude Law, Ezra Miller či Johny Depp, všichni do jednoho pak předvádí velice kvalitní herecké výkony, nejvíce mě však zaujal ten právě posledně jmenovaného - Johnyho Deppa, jenž ve filmu ztvárnil s žádoucí dávkou chladnokrevnosti a bezcitnosti mocného černokněžníka Gellerta Grindelwalda.

Druhé pokračování Fantastických zvířat je zdařilým počinem i po technické stránce - kameramani, zvukaři i střihači, ti všichni odvedli dobrou práci, díky níž se divákovi naskýtá kvalitní a dobře ozvučená kouzelnická podívaná.

Samotnou kapitolou jsou pak použité efekty, které jsou na velmi vysoké technické úrovni a narozdíl od spousty jiných fantasy filmů nepůsobí kýčovitě, ba naopak patří k jedněm z těch nejlepších, jaké jsem měl kdy možnost spatřit.

Kouzelnický svět láká filmové fanoušky všech generací, nechte se do něj skrze snímek Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny vtáhnout i Vy!

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D), Blu-ray(2D+3D SteelBook) a 2Blu-ray(UHD+BD). První díl Fantastických zvířat najdete zde :)

Námět, scénář 76 %