Recenze: Ferdinand
Žánr: Animovaný / Rodinný
Premiéra: 21.12.2017
Celkový čas: 108 minut
Režie: Carlos Saldanha, Cathy Malkasian, Jeff McGrath
Námět: Munro Leaf, Robert Lawson, Ron Burch, David Kidd,
Scénář: Robert L. Baird, Tim Federle, Brad Copeland
Obsazení: John Cena, David Tennant, Anthony Anderson, Gabriel Iglesias, Kate McKinnon, Boris Kodjoe, Miguel Ángel Silvestre, Raúl Esparza, Jerrod Carmichael, Gina Rodriguez, Daveed Diggs, Bobby Cannavale, Sally Phillips, Flula Borg, Karla Martínez, Peyton Manning
Recenze: Ferdinand 83 %

V posledních letech stále více prostoru získávají animované filmy, které zachycují méně známý aspekt společnosti. V případě Ferdinanda jde o koridu a ladění snímku je osvěžující v záplavě uniformních animovaných filmů, kterých každoročně vzniká velké množství. Nenechte se však zmást - film není příběhem o koridě, ale především o přátelství, vytrvalosti a výzvám, kterým hrdina (ať už člověk nebo býk) musí čelit, chce-li dosáhnout svého cíle.

Ferdinand rozhodně není jednorozměrný příběh. Nabízí spoustu podnětů k zamyšlení, především když dojde na tematiku násilí v kontrastu s poklidným životem. Ačkoliv je hlavní hrdina býk, neuchyluje se k násilí a místo toho volí mírumilovná řešení, i když se ocitne v potížích. Divák ochotný u filmu přemýšlet si tak z něj kromě vydařeného příběhu odnese i něco navíc. Přesto se na film mohou bez problémů podívat i mladší diváci - jde o dílo dokonale přístupné všem věkovým kategoriím, ať už je vám deset nebo padesát, vždy si snímek díky jeho kvalitám vychutnáte.

Hlavní hrdina působí velmi roztomile a sympaticky, díky čemuž je snadné mu začít záhy po začátku filmu držet palce a s napětím sledovat jeho cestu až do samého konce. S Ninou se vzájemně skvěle doplňují a jejich hluboké přátelství působí zároveň dojemně a realisticky. Po stránce animace se filmu nedá nic vytknout, každičký záběr je propracovaný a jednotlivé záběry lahodí oku.

Příběh samotný pak svižně odsýpá, nastoluje rychlé tempo, a ačkoliv má Ferdinand na animovaný film poměrně dlouhou stopáž, neustále se v něm něco děje a nezačne tak ani na okamžik nudit. Není v něm nouze o zvraty, napětí ani humor. Nejde o typ filmu, u něhož byste se smáli od začátku do konce, ale snímek, který zahřeje na duši, pomůže vám se odreagovat a ještě dlouho po zhlédnutí ve vás zanechá pocit příjemného prožitku. Styl humoru je pak jemný, inteligentní a nepůsobí nuceně, nýbrž přirozeně vyplývá ze situací, do nichž se Ferdinand v průběhu svého putování dostává.

Kromě titulního hrdiny stojí za zmínku i další postavy, s nimiž se setká. Ninu jsme již zmínili, ze zvířecích hrdinů pak na sebe pozornost strhne především trojice ježků Una, Dos a Cuatro. Dynamika mezi nimi a Ferdinandem je bezchybná. Film by samozřejmě nefungoval tak dobře, kdyby hrdiny nenamlouvali schopní herci. John Cena jako Ferdinand odvádí skvělý výkon, ale Kate McKinnon, Gina Rodriguez, David Tennant a další mu víc než zdatně sekundují.

Film rovněž zvládne zahrát na emocionální stránku diváka, ale neuchyluje se k lacinému citovému vydírání. Ferdinandův příběh je dojemný sám o sobě, a dost možná na konci nenechá jedno oko suché. Společná snaha tří režisérů se tentokrát stoprocentně vyplatila. Carlos Saldanha předtím natočil více vydařených animovaných děl (trilogie Doba ledová, Rio) a ve spolupráci s Cathy Malkasian a Jeffem McGrathem vytváří silný a chytrý animovaný film, který by si neměl nechat ujít žádný milovník tohoto žánru.... a skvělých filmů obecně.

Nyní vychází na DVD a Bluray. Pokud Vás zajímají ostatní animované filmy, stačí kliknout zde :)

Recenze: Ferdinand 83 %

Přidáno: 13.04.2018