Recenze: Geostorm: Globální nebezpečí
Žánr: Akční / Sci-fi / Thriller
Premiéra: 19.10.2017
Celkový čas: 109 minut
Režie: Dean Devlin
Námět: Dean Devlin, Paul Guyot
Scénář: Dean Devlin, Kieran Mulroney, Michele Mulroney
Obsazení: Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Ed Harris, Andy Garcia, Daniel Wu, Robert Sheehan, Amr Waked, Mare Winningham, Alexandra Maria Lara, Drew Powell, Eugenio Derbez, Sterling Jerins, Gregory Alan Williams, Adepero Oduye, David Jensen, David S. Lee, Ritchie Montgomery, John Ceallach, Randall Newsome, Dustan Costine, Boualem Hassaine, Billy Slaughter, Christopher Heskey, Scott Gulino, Nazeema Bartek, Andrea Vittoria Alvarado, Jon Arthur, Sadarias Harrell, Bob Walker, Douglas M. Griffin, John L. Armijo, Derek Roberts, Michael AvMen, Elton LeBlanc, Judd Lormand, Jeremy Ray Taylor, Talitha Eliana Bateman, Tom Choi, Zazie Beetz
Recenze:  Geostorm: Globální nebezpečí 82 %

Poctivých katastrofických snímků není nikdy dost. Tento žánr se stále těší mezi diváky obrovské oblibě. Zčásti kvůli napětí, které s sebou přináší, zčásti kvůli míře destrukce, kterou často obsahuje. Katastrofické filmy vznikají každoročně, ale jen málokterý vedle počítačových efektů nabídne něco navíc, kvůli čemuž si ho zapamatujete déle než pět minut po skončení promítání. Geostorm: Globální nebezpečí se řadí k těm vydařenějším zástupcům tohoto žánru.

Ačkoliv jde teprve o režijní prvotinu amerického producenta, scenáristy a herce Deana Devlina, rozhodně se nedá prohlásit, že by Devlin byl v katastrofickém žánru nováčkem. Stojí za scénáři k několika známým filmů s touto tématikou (Den nezávislosti, 1996 a Godzilla, 1998). Nyní své zkušenosti zúročil ve svém vlastním režijním počinu - a rozhodně se za výsledek stydět nemusí!

Film spolehlivě funguje po všech stránkách. Protože jde o příběh, v němž nemalou roli hrají přírodní katastrofy, samozřejmě je nutné zmínit efekty. Ty jsou propracované, dokonale uvěřitelné a dávají upomenout na to, jak moc za poslední desetiletí technika v tomto směru pokročila. Při sledování filmu tak snadno zapomenete na to, že to, co sledujete, ve skutečnosti neexistuje. Po vizuální stránce je úchvatný.

Jen efekty však nestačí, potřeba je rovněž poutavý příběh. I v tomto směru má Geostorm: Globální nebezpečí co nabídnout. Film již na začátku nastolí svižné tempo a udržuje ho po celou dobu stopáže. Několik nečekaných zvratů zaručí, že budete příjemně překvapeni. Na filmu je velmi sympatické, že zvládne překročit hranice a omezení žánru a nabídnout i něco navíc než jen zobrazení katastrof. Spíš než jako ryzí katastrofický film bychom ho tak mohli označit za katastrofický thriller, neboť jde o nečekaně inteligentní a propracované dílo.

Velmi pochválit si pak zaslouží herecké duo Gerard Butler a Jim Sturgess. Ačkoliv si nejsou příliš podobní a neřekli byste, že má jít o bratry, vzájemně se výborně doplňují. Jejich slovní výměny nemají chybu a občasné hlášky vnesou špetku odlehčení do jinak celkově vážněji pojatého filmu. Ani ostatní herci se neztratili, především herecký veterán Ed Harris odvádí tradičně skvělý výkon.

Geostorm: Globální nebezpečí klame tělem. Zprvu se tváří jako všední, ničím nevybočující katastrofický film, ale když mu dáte šanci, zjistíte, že v sobě skrývá ještě mnohem víc. Pobaví, napne a zaujme po celou dobu trvání. Jestli si Dean Devlin i nadále ve své režisérské tvorbě povede natolik výborně, máme se rozhodně na co těšit.

Nyní vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(2D+3D).

Režie 83 %
Recenze: Geostorm: Globální nebezpečí 82 %