Žánr: Životopisný / Krimi / Drama
Premiéra: 15.6.2018
Celkový čas: 110 minut
Režie: Kevin Connolly
Námět: Leo Rossi, Lem Dobbs
Scénář: Leo Rossi, Lem Dobbs
Obsazení: John Travolta, Kelly Preston, Stacy Keach, Pruitt Taylor Vince, Lydia Hull, Luis Da Silva Jr., Spencer Lofranco, Ella Bleu Travolta, Chris Mulkey, William DeMeo, Leo Rossi, Michael Woods, Jordan Trovillion, Ashley Cusato, Sal Rendino, Victor Gojcaj, Megan Leonard, Nico Bustamante, Bryan Kruse, Chris Kerson, Andrew Fiscella, Shea Buckner, Tyler Jon Olson
Recenze: Gotti 86 %

Snímek s lakonickým, ale zároveň výstižným názvem Gotti má silný potenciál zaujmout všechny milovníky filmů s gangsterskou tematikou. V tuto chvíli nelze s jistotou uhodnout, jestli se Gotti časem zařadí k takovým stálicím tohoto žánru, jako je Kmotr (1972), Tenkrát v Americe (1984) nebo Millerova křižovatka (2007). Jedna věc je však jistá už nyní - jde o velmi zajímavý snímek hodný zhlédnutí. A to bez ohledu na to, jestli jsou vám gangsterské snímky blízké nebo ne.

Film si klade za úkol poměrně nemalý oříšek, a to představit proměny života Johna Gottiho napříč třemi desetiletími. Film se tak nikde nezdržuje a zachovává si svižné tempo, aby zvládl odvyprávět příběh určený divákovi. Díky rychlému spádu i propracovanému příběhu pak snímek působí dojmem podívané, na jejíž struktuře si tvůrci dali velmi silně záležet. Představit souvislý a poutavý příběh roztažený na tak dlouhý časový úsek nemohl být lehký úkol, ale tvůrci se ho ujali se ctí. Těch sto deset minut tak uplyne jako voda. Přidejte k tomu solidně vytvořenou atmosféru a máte o zábavu vystaráno.

John Travolta se v minulosti dočkal kritiky ze strany veřejnosti jak kvůli výběru filmů, které leckdy svou kvalitou nijak neoslnily, tak svým osobním životem, chováním a postoji. Tyto věci však můžeme směle postavit stranou, protože role Johna Gottiho Travoltovi sedne jako ušitá. Travolta jako John působí inteligentně a vynalézavě jako každý správný gangsterský boss, ale Travolta zvládá přesvědčivě zachytit i Gottiho druhou tvář - milujícího otce.

Kromě Gottiho samotného je nemalá míra pozornosti věnována rovněž čllenům jeho rodiny. Na první pohled se může zdát, že obsazení s výjimkou Travoltiho nenabízí žádná opravdu zajímavá jména. Většina herců je v rámci ČR opravdu méně známá, ale to filmu nikterak neubírá na kvalitě. Naopak mu to dodává punc realističnosti a vybudovává silnou dynamiku mezi jednotlivými hrdiny.

Vzhledem k tomu, že se film vyhýbá využívání lineárního příběhu, je nutné se u jeho sledování soustředit, jestli máte mít solidní šanci poslepovat všechny střípky dohromady. Ze strany tvůrců jde vedle sympaticky uměřené délky o další chytrý krok. Zajišťují si tak pozornost diváků a zároveň je nenásilně vybízí, aby si film interpretovali sami a opravdu se nad ním zamysleli.

Na film je radost podívat se v případě, že se orientujete v historii a dobře znáte období první poloviny dvacátého století. I bez hlubšího povědomí o této době si ho však zvládnete vychutnat. Vztahy mezi postavami a jejich výchozí situace jsou nastíněny dostatečně přehledně i pro nezasvěceného diváka. Gotti se tak řadí do vzácné kategorie vydařených, inteligentních gangsterských filmů. Na dvě hodiny pak spolehlivě zaujme skoro každého diváka bez ohledu na jeho či její dřívější oblibu tohoto žánru.

Vychází na DVD. Pokud máte zájem o další životopisné filmy, stačí kliknout zde :)

Recenze: Gotti 86 %

Přidáno: 26.09.2018