Recenze: Grinch
Celkový čas: 86 minut
Režie: Yarrow Cheney, Scott Mosier
Námět: Dr. Seuss
Scénář: Michael LeSieur, Tommy Swerdlow
Obsazení: Benedict Cumberbatch, Rashida Jones, Angela Lansbury, Kenan Thompson, Cameron Seely, Pharrell William, Tristan O'Hare, Sam Lavagnino, Ramone Hamilton, Scarlett Estevez, Michael Beattie
Recenze: Grinch 86 %

Grinch je jednou z vánočních klasik, bez níž si spousta diváků nedokáže vánoční svátky představit. Nejvíce tento klasický příběh proslul díky hranému zpracování z roku 2000 s Jimem Carreym v hlavní roli. Ale zatímco se poslední dobou objevuje trend převádět animované klasiky žánru do hrané podoby, tento film na to šel přesně naopak. A výsledek rozhodně stojí za to... obzvlášť jestli máte rádi Vánoce, Grinche, některého ze zúčastněných herců a samozřejmě animované filmy obecně. Režisérská dvojice Yarrow Cheney a Scott Mosier za sebou nemá příliš mnoho děl (za zmínku stojí snad jen Cheneyho animovaný snímek Tajný život mazlíčků z roku 2016), ale Grinch se jim povedl na jedničku.

Animovaných filmů, které mohou bez problémů zhlédnout dospělí i jejich děti, není nikdy dost. Grinch se do této kategorie řadí a zvládne pobavit, ať už je vám deset let nebo klidně osmkrát tolik. Bere si to nejlepší z minulých adaptací Grinchova příběhu, ale přesto nepůsobí jako laciná kopie, nýbrž stojí sám o sobě. Jde tak o ideální rodinnou podívanou, k níž se navíc budete rádi vracet. Zatím není jisté, jestli se toto zpracování stane stejnou vánoční klasikou jako hraný snímek s Jimem Carreym, ale našlápnuto má k tomu film výborně.

Oproti předchozím zpracováním se dočkala proměny postava samotného Grinche, který přece jenom působí civilněji než ve starších filmech. Jistě, pořád je to samotářský, zlomyslný mrzout, ale na rozdíl od Jima Carreyho, který jako Grinch mohl malým dětem kolikrát až nahánět hrůzu, Cumberbatchův Grinch působí o něco přívětivěji. Napříč snímkem pak projde uvěřitelnou proměnou, a divákům tak předloží nejenom zábavný příběh, ale rovněž nabídne morální poselství - působivě, ale nenuceně. Dětští diváci se tak u tohoto filmu nejenom zasmějí, ale rovněž si z něj něco odnesou, což je vždycky plus!

Co se vizuálního zpracování týče, i to se povedlo na jedničku a jde o další vlastnost snímku, která přímo vybízí k tomu, abyste se na něj časem podívali znovu. Animace za poslední roky výrazně pokročila, a na tomto filmu to jde znát. Je vizuálně překrásný, na zasněžené městečko Kdosice je radost se vynadívat stejně jako na vánoční výzdobu Postavy působí živě a každá z nich má odlišnou gestikulaci i mimiku. Film je tak vyloženou pastvou pro oči.

Samozřejmě by byl tento snímek sotva poloviční bez zúčastněných herců. Benedict Cumberbatch opakovaně dokázal, že je jedním z nejnadanějších herců současnosti a hlasová práce je mu blízká (kdo by nevěřil, nechť si připomene jeho namluvení draka Šmaka v trilogii Hobit od Petera Jacksona). Ani ostatní herci se nenechali zahanbit, a jde tak o mimořádně vydařené obsazení.

Film svižně utíká dopředu, obsahuje řadu podařených vtipů a jeho osmdesát šest minut prosviští rychleji než hozená sněhová koule. Jestli tedy chcete vidět výborně namluvenou, krásně obrazově ztvárněnou, vtipnou a inteligentní vánoční podívanou, nenechte si Grinche ujít.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D), Blu-ray(SteelBook) a 2Blu-ray(UHD+BD). Další rodinné filmy z naší nabídky najdete zde :)

Herecké výkony 87 %
Režie 86 %