Recenze: Hellboy
Žánr: Akční / Fantasy / Dobrodružný / Sci-Fi
Premiéra: 11.04.2019
Režie: Neil Marshall
Námět: Mike Mignola
Scénář: Andrew Cosby
Obsazení: David Harbour, Milla Jovovich, Ian McShane, Sasha Lane, Daniel Dae Kim, Thomas Haden Church, Penelope Mitchell, Sophie Okonedo, Brian Gleeson, Alistair Petrie, Kristina Klebe, Mario de la Rosa, Vanessa Eichholz, Atanas Srebrev, Douglas Tait, Stephen Graham, Laila Morse, Carl Hampe, Ashley Edner, Mark Stanley
Recenze: Hellboy 88 %

Když se podíváte na program kin posledních let, mohlo by se snadno zdát, že komiksové filmy rovnají se automaticky filmy o superhrdinech. To však není ani zdaleka pravda. Uznávaný tvůrce Mike Mignola již celá léta pracuje na komiksech o Hellboyovi, a s tímto sympatickým pekelníkem jsme se ani ve filmu nesetkali poprvé. Možná si ještě vzpomenete na filmovou dilogii z let 2004 a 2008, kterou režíroval Guillermo del Toro. Nyní jsme se dočkali nové Hellboyovy tváře a na režijní židli se posadil Neil Marshall. To byla výborná volba, neboť britský režisér Marshall se specializuje na drsné, akční podívané (například horor Pád do tmy nebo historická řežba Centurion). Hellboy v Marshallově podání je pak zábavně cynická, svižně odsýpající a dobře zahraná podívaná, která nezklame žádného milovníka komiksu ani prostě a jednoduše dobrých filmů. Ale vezměme to popořadě.

Pokud jste fanoušky komiksového Hellboye nebo jste viděli starší dva filmy s tímto hrdinou (či oboje), neměli byste si nechat ujít ani tento snímek. Film nabízí značně odlišný náhled na již ikonické postavy a svět, v němž se pohybují. Není v něm přitom nouze o napětí a především humor, díky kterému se odlišuje od del Torovy verze. Letošní Hellboy lze přirovnat ke starým dobrým osmdesátkovým akčním řežbám, v nichž se hláškovalo, prolévala krev a postavy klely jedna báseň. Díky tomu tento film není pro nejmenší diváky, ale dospívající a dospělí si ho vychutnají. Obzvlášť jestli se dokážou naladit na stejnou notu. Tvůrci navíc na diváka nejednou pomrknou a obecně dávají najevo, že se neberou zcela vážně a také jde poznat, že se při natáčení filmu pravděpodobně velmi bavili.

Film se příliš nezdržuje s úvodem a po krátké historické odbočce se vrací do moderní doby, kde rozvíjí hlavní dějovou linku. Příběh následně udržuje rychlé tempo a film díky tomu nemá šanci začít nudit. Nejednou zvládne pobavit i překvapit, a navíc i v bojových scénách působí přehledně, takže nehrozí, že byste se při jeho sledování ztráceli. Atmosféru ještě výborněji dokresluje vhodně zvolený soundtrack a na nejrůznější kulisy a prostředí ve snímku je radost se vynadívat. Pochválit si zaslouží i masky - nejenom titulní hrdina, ale i například čarodějnice vyhlížejí uhrančivě.

Rovněž herecké obsazení nezklamalo. David Harbour se zvládl naplno vžít do role Hellboye a působí charismaticky i nebezpečně. Ian McShane by vyhlížel šarmantně snad i v reklamě na prací prášek. A Milla Jovovich si vystřihla parádní záporáčku, která by si možná zasloužila ještě víc prostoru, ale přesto zvládne zaujmout.

Nové zpracování Hellboye není pro slabé povahy. Jestli jste však naladěni na zábavný, osobitý a rychlý snímek, který nabídne bok po boku vydařený humor i akci, tento film si nenechte ujít. Pokračování by rozhodně stálo za to, tak doufejme, že na něj nakonec dojde.

Vychází na DVD a Blu-ray. Další akčňáky z naší nabídky najdete zde :)

Námět, scénář 88 %
Recenze: Hellboy 88 %