Recenze: Holky na tahu
Žánr: Komedie / Drama
Premiéra: 22.06.2017
Celkový čas: 96 minut
Režie: Lucia Aniello
Námět: Lucia Aniello, Paul W. Downs
Scénář: Lucia Aniello, Paul W. Downs
Obsazení: Scarlett Johansson, Kate McKinnon, Zoë Kravitz, Jillian Bell, Ilana Glazer, Colton Haynes, Demi Moore, Dean Winters, Ty Burrell, Natalie Gold, Doris McCarthy, Ryan Cooper, Paul W. Downs, Eric André, Bo Burnham, Patrick Carlyle, Enrique Murciano, Hasan Minhaj
Recenze: Holky na tahu 71 %

Čistě ženských komedií určených pro dospělé publikum příliš mnoho nenajdeme. Když se odpoutáme od komedií zaměřených na dospívající diváky a romantických komedií, zbyde nám jen pár filmů, které si bez problémů vychutnají mladší i starší divačky. Holky na tahu do této kategorie spadají. Své si v nich najdou ženy nejrůznějšího věku. A obzvlášť ty, které kdy měly dívčí partu.

Film si plně zaslouží označení komedie. Od začátku do konce srší humorem a na diváka chrlí jeden vtip za druhým. Přičemž důležitý zdroj zábavy v případě tohoto filmu představují rozdílné povahy ženských hrdinek. Dejte dohromady úzkostlivou a lehce upjatou Jess, ztřeštěnou Alici, aktivistku Frankie, elegantní Blair a Australanku Pippu, která mezi ně jen s obtížemi zapadá, a máte o pobavení vystaráno.

Tvůrcům filmu se povedlo každou hrdinku vykreslit tak, abychom si k ní záhy našli cestu a chápali, proč se chová způsobem, jakým se chová. Platí přitom, že ani jedna z nich nemá k dispozici víc prostoru než jiná a každá má příležitost zazářit. Všech pět hereček pak odvádí velmi dobré výkony a nelze jednu z nich vyzdvihnout na úkor druhých. Nejznámější tváří je pochopitelně Scarlett Johansson, ale její protihráčky se jí víc než vyrovnají.

Trochu stranou stojí mužské osazenstvo, což je v případě tohoto filmu točeného ženou pro ženy pochopitelné. I pánové se přesto dokážou postarat o pár vtipných hlášek a situací. Většinou za nimi stojí Jessin snoubenec Peter a jeho skupina podobně ztřeštěných přátel. Vtipné jsou například situace, kdy vidíme, jak rozdílně tráví rozlučku se svobodou ženy a muži. Ne nedarmo se občas říká, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Holky na tahu rozdíl mezi oběma pohlavími vykreslují humorně, ale přesto přirozeně.

Film je značně otevřený v tom, co všechno si dovoluje zobrazit. Řeší se v něm alkohol, drogy, sex a témata jako zločin a homosexualita. Všechno je však stále primárně pojato humorným způsobem. Přesto ve filmu není nouze o napětí. To obzvlášť zesílí poté, co se kamarádky omylem dopustí vraždy a pokoušejí se zbavit těla mrtvého striptéra. Jejich snaha se pochopitelně neobejde bez různých potíží – bolestivých pro hrdinky, ale zábavných pro nás, diváky. Některé dějové kličky a zvraty dost možná neodhalíte předem a budete tak u sledování filmu nejen pobaveni, ale též příjemně překvapeni.

Holky na tahu se rozhodně povedly. Jde o svižnou, odsýpající komedii, která nastolí rychlé tempo a díky sympatické délce něco přes hodinu a půl nestihne začít nudit. Herecké osazenstvo hraje dobře, o humor ve filmu též není nouze a komu by to nestačilo, jistě rád uslyší, že tento snímek jako jedno z mála komediálních děl pro ženy úspěšně tematizuje přechod od dospívání k dospělosti. Vnímavého diváka tak dost možná nejen rozesměje, ale též přiměje k lehkému zamyšlení.

Vychází na DVD.

Námět, scénář 70 %
Herecké výkony 75 %