Recenze: Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená
Žánr: Animovaný / Komedie / Rodinný
Premiéra: 12.7.2018
Celkový čas: 97 minut
Režie: Genndy Tartakovsky
Námět: Todd Durham
Scénář: Michael McCullers, Genndy Tartakovsky
Obsazení: Adam Sandler, Selena Gomez, Andy Samberg, Steve Buscemi, Keegan-Michael Key, Mel Brooks, Kevin James, Fran Drescher, David Spade, Molly Shannon, Kathryn Hahn, Chris Parnell, Chrissy Teigen, Jim Gaffigan, Joe Jonas, Genndy Tartakovsky
Recenze: Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená 88 %

Kolik dokážete vyjmenovat novodobých animovaných filmových sérií, které využívají prvky fantasy a vtipným způsobem pojímají dobře známé hororové postavy? Příliš mnoho jich není, ale prozatím třídílná série Hotel Transylvánie čerpající inspiraci ze slavného románu Dracula a dalších klasických děl mezi ně určitě patří.

Na rozdíl od předchozích dílů dochází ke změně prostředí. Opouštíme společně s hrdiny hotel Transylvánie a vydáváme se na plavbu po výletním parníku. Změna prostředí napomáhá k ozvláštnění série a představuje nám spoustu zajímavých míst, na něž se hrdinové podívají. To animátorům filmu umožnilo si pohrát s podobou parníku i jednotlivých cestujících. Animace je podařená, lahodí oku a především když dojde na nejrůznější akční scény, šikovně vede divákovu pozornost, díky čemuž se zorientuje i v divočejších okamžicích. Navíc si zaslouží pochválit díky propracované mimice postav, z nichž každá se chová a vyhlíží jinak, díky čemuž všichni hrdinové působí velmi živým dojmem.

Příběh nasazuje svižné tempo, které se mu daří udržovat po celou dobu trvání filmu. Za to je částečně zodpovědná i sympaticky uměřená délka pouhých devadesát sedm minut. Sledování filmu tak uteče jedním dechem a dost možná se k němu budete chtít vrátit opakovaně. Není v něm nouze o napínavé zvraty, nebezpečí a zároveň řadu humorných okamžiků, které vyplývají jak z povah jednotlivých hrdinů, tak z Drákulovy snahy dvořit se jeho novému milostnému objevu. Chemie mezi Drákulou a Erickou funguje velmi dobře a společně vyhlížejí roztomile. Pořád jde však o primárně dětský film, takže je romance mezi nimi dokonale cudná a nemusíte se bát tento film pustit svým dětem.

Velkým kladem snímku jsou jednotliví hrdinové. Drákula, kterého namluvil známý komik Adam Sandler, působí jako sympaťák a jeho drobné nedokonalosti (rozpačitost v jednání s Erickou) ho činí ještě o to příjemnějším hrdinou, jemuž je snadné držet palce. Mavis, jíž hlas propůjčila mladičká herečka Selena Gomez, svému tatínkovi zdatně sekunduje. Ani ostatní postavy se neztratily, všichni herci odvádějí skvělou hlasovou práci. Z vedlejších hrdinů kromě realisticky citově rozervané Ericky v podání Kathryn Hahn zaujme především Abraham Van Helsing, jehož namluvil Jim Gaffigan. Komu by navíc nestačili upíři, dostane navrch další fantastická monstra, jako je vlkodlak Wayne (Steve Buscemi), Frankensteinovo monstrum (Kevin James) či Neviditelný muž Griffin (David Spade). O nejrůznější potvůrky a stvoření tak ve filmu není nouze!

Film jako bonus nenásilným způsobem dětskému divákovi předkládá poselství, že je důležité tolerovat ostatní, i když se od nás třeba liší. Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená je tak podívaná, kterou si vychutnají děti i dospělí. Pobaví, napne, potěší oko a navíc přiměje k zamyšlení. Co víc si lze od filmu přát.

Vychází na DVD, Blu-ray, Blu-ray (SteeBook) a 2Blu-ray(UHD+BD). Máme pro Vás také kolekci všech tří dílů na DVD, stačí kliknout zde :)

Přidáno: 01.11.2018