Recenze: Hra o trůny 7.série
Žánr: Fantasy / Drama / Dobrodružný
Premiéra: 16.07.2017
Celkový čas: 7 x 50 až 80 mi
Režie: Jeremy Podeswa, Mark Mylod, Matt Shakman, Alan Tay
Námět: George R.R. Martin
Scénář: David Benioff, D.B. Weiss
Obsazení: Alfie Allen, Jacob Anderson, Pilou Asbæk, Hafþór Júlíus Björnsson, John Bradley, Jim Broadbent, Keisha Castle-Hughes, Gwendoline Christie, Emilia Clarke, Nikolaj Coster-Waldau, Ben Crompton, Liam Cunningham, Peter Dinklage, Nathalie Emmanuel, James Faulkner, Aidan Gillen, Iain Glen, Kit Harington, Lena Headey, Isaac Hempstead-Wright, Jessica Henwick, Conleth Hill, Kristofer Hivju, Tom Hopper, Paul Kaye, Ellie Kendrick, Rosabell Laurenti Sellers, Anton Lesser, Rory McCann, Tim McInnerny, Hannah Murray, Megan Parkinson, Daniel Portman, Bella Ramsey, Diana Rigg, Sophie Turner, Carice van Houten, Indira Varma, Gemma Whelan, Maisie Williams, Ed Sheeran, Ben Hawkey, Rupert Vansittart, Jerome Flynn, Mark Gatiss, Brendan Cowell, Sara Dylan, Staz Nair, Danny Kirrane, Joe Dempsie, Richard Dormer, Kevin Eldon, Julian Firth, Philip O'Sullivan, Laurence Spellman
Recenze: Hra o trůny 7.série 93 %

Hru o trůny jistě není potřeba příliš dlouze představovat. Od doby svého vzniku seriál získal nespočet cen, miliony fanoušků a dnes patří k nejúspěšnějším a nejvíce sledovaným televizním dílům vůbec. Není proto žádným překvapením, že domovská stanice seriálu HBO divákům nadělila již sedmou sérii. Ta by podle všech zvěstí měla být poslední. Od předchozích řad ji odlišuje menší počet epizod, které ale naopak kolikrát přesáhly obvyklou délku okolo padesáti minut.

Menší počet dílů se na seriálu paradoxně projevil zvýšením kvality. Oproti předchozím dvěma řadám, které dějově leckdy přešlapovaly na místě a postrádaly spád, se tato série zběsile rozběhla vpřed. Možná to má souvislost i se skutečností, že scenáristé již nejsou limitováni knižní předlohou George R.R. Martina a mohou postupovat vlastním tempem bez ohledu na spisovatele, který doposud nevydal nejnovější díl své fantasy ságy.

Co se oproti minulým sériím nezměnilo, je zaměření na větší množství postav. Jejich příběhové linky se ovšem do značné míry proplétají, nestojí samy o sobě. Dochází tak například k dlouho očekávanému setkání ambiciózní Daenerys a prohnané královny Cersei (nutno dodat, že ty dvě si pochopitelně příliš nepadnou do oka). Neméně důležitou linii představuje boj proti Bílým chodcům, dění v Zimohradu a samozřejmě další důležité střetnutí, tentokrát mezi Daenerys a Jonem.

Herci se již za těch šest sérií stihli se svými hrdiny bohatě sžít, a tak všichni odvádějí solidní výkony. Postavy ani tentokrát nedostávají nic zadarmo, budeme se o ně bát a v některých případech o ně také přijdeme, protože v tomto seriálu nemá nikdo zaručeno, že přežije. Platí přičemž, že některé smrti v této sérii byly opravdu silně ztvárněné a leckdy mají potenciál diváka překvapit.

Sedmá série si udržuje obdobně vysokou vizuální kvalitu jako předchozí řady. To se projevuje především v bitevních scénách a v okamžicích, kdy se na scéně objevují draci, kteří náleží Daenerys. Opět se točilo na více lokacích a krásná příroda lahodí oku… i když je pravda, že vzhledem k událostem této série dostaneme mnohem více ledu, než bychom možná čekali.

Nejnovější série Hry o trůny se bezpochyby povedla. Je napínavá, chvílemi pobaví a v divácích vyvolá toužebné očekávání rozuzlení příběhu. Nezbývá tak, než začít odpočítávat dny a měsíce zbývající do uvedení osmé řady. Jestli si seriál i nadále udrží tak vysokou kvalitu, máme se všichni rozhodně na co těšit.

V prodeji na DVD, Blu-ray a Blu-ray SteelBook. Novinkou v našem skladu jsou dárkové předměty s motivem Hra o trůny.

Námět, scénář 92 %
Herecké výkony 95 %