Recenze: Hráči se smrtí
Žánr: Drama / Horor / Thriller / Sci-Fi
Premiéra: 23.11.2017
Celkový čas: 108 minut
Režie: Niels Arden Oplev
Námět: Peter Filardi
Scénář: Ben Ripley
Obsazení: Nina Dobrev, Ellen Page, Kiersey Clemons, Diego Luna, Kiefer Sutherland, James Norton, Madison Brydges, Jacob Soley, Anna Arden, Jenny Raven, Beau Mirchoff, Steve Byers, Tyler Hynes, Daniela Barbosa, Stefano DiMatteo, Wendy Raquel Robinson, Emily Piggford
Recenze: Hráči se smrtí 76 %

Remaky filmů stále vládnou americkému filmovému průmyslu. Občas se vydaří více, občas méně. Původní Hráči se smrtí (1990) patří k oblíbeným filmům mnoha fanoušků hororového žánru, takže uvedení tohoto filmu provázely jisté rozpaky. Nutno však říci, že noví Hráči se smrtí rozhodně nezklamali!

Film dokazuje, že když máte k dispozici silný scénář, nezáleží na tom, jestli už podobný film jednou vznikl či ne. Pokud jste viděli původní snímek, bude vás zajímat, jak se s touto tematikou popasuje nový režisér. Joel Schumacher odvedl dobrou práci, a dánský režisér Niels Arden Oplev (například Muži, kteří nenávidí ženy, 2009) se ho nesnaží napodobovat. Raději kráčí vlastním směrem, využívá svůj osobitý rukopis (celý film působí poměrně chladně, což příběhu dodává na atmosféře) a vytváří osobité dílo, které obstojí samo o sobě i v porovnání se svým starším předchůdcem.

Pokud jste pak původní film neviděli, příběh vás okamžitě strhne a až do konce nepustí. Není v něm nouze o napětí, chvíle děsu ani nečekané zvraty. Na film se pak mohou směle podívat i i diváci, kteří jinak hororovému žánru příliš neholdují. Díky kombinaci více žánrů (horor, sci-fi, thriller) jde o mnohem univerzálnější dílo.

Pochválit si zaslouží rovněž herci, kteří odvádějí výborné výkony. Ellen Page v minulosti opakovaně prokázala, že je velmi talentovanou herečkou (jen si vzpomeňte na filmy jako Juno či V pasti), a do role Courtney se plně ponořila. Všichni její spoluhráči jí nicméně zdatně sekundují, především pak Nina Dobrev a (pro některé diváky možná překvapivě) Diego Luna. Potěší pak menší role Kiefera Sutherlanda, který se objevil již v předchozím filmu. Ačkoliv je hrdinů ve filmu víc, máme možnost se s nimi blíže seznámit, jejich motivace jsou propracované, a tak rozumíme tomu, proč jednají způsobem, jakým jednají.

Film navzdory délce skoro dvě hodiny rychle ubíhá. Celou dobu udržuje vyvážené tempo, a po jeho skončení si dost možná budete přát, aby trval ještě o něco déle. Základní premisa snímku je natolik fascinující, že nad ní navíc budete přemýšlet ještě dlouho po zhlédnutí filmu, který vám tak na rozdíl od jiných zástupců stejného žánru utkví v paměti. Film se rovněž povedl po vizuální stránce, práce s kamerou je nápaditá (především v děsivých scénách), prostředí laboratoří působí nepříjemně, což ještě zesiluje úzkost diváků, a již zmíněné chladné tóny pomáhají dotvářet dojem, že se každým okamžikem může stát něco špatného a na hrdiny číhá nebezpečí, na které dost možná nemusí být připraveni.

Hráči se smrtí dokazují, že je vskutku možné úspěšně podruhé vstoupit do stejné řeky. Ať už jste tedy viděli snímek z devadesátých let nebo ne, pokud jste naladěni na zajímavou hororovou/sci-fi podívanou, tento film je jako stvořený přímo pro vás. Pro fanoušky Ellen Page a dalších zúčastněných herců pak jde takřka o povinnost.

Vychází na DVD a Blu-ray.

Herecké výkony 75 %
Režie 75 %