Recenze: Insidious: Poslední klíč
Žánr: Horor / Mysteriózní / Thriller
Premiéra: 4.1.2018
Celkový čas: 103 minut
Režie: Adam Robitel
Námět: Leigh Whannell
Scénář: Leigh Whannell
Obsazení: Lin Shaye, Javier Botet, Spencer Locke, Kirk Acevedo, Josh Stewart, Bruce Davison, Leigh Whannell, Angus Sampson, Caitlin Gerard, Jerrika Hinton, Hana Hayes, Tessa Ferrer, Ava Kolker, Marcus Henderson, Aleque Reid, Pierce Pope, Judith Drake, Ty Simpkins, Rose Byrne, Patrick Wilson, Joseph Bishara, Stefanie Scott, Barbara Hershey, Danielle Bisutti
Recenze:  Insidious: Poslední klíč 82 %

Strašidelné domy je klasický hororový motiv, který navzdory své proslulosti přesto stále nabízí mnoho šancí vytvořit silný příběh, který diváka dokáže vyděsit. Je nutné se zaměřit na příběh, řádně ho propracovat a nespoléhat pouze na lekačky. Sérii Insidious se v tomto směru nedá moc co vyčítat. Každý díl představoval děsivou podívanou, která dokázala zapůsobit a utkvěla v paměti. Nyní následuje v pořadí již čtvrtý díl, který stejně jako jeho předchůdci nezklame.

Film boduje díky soustředění na hlavní hrdinku, parapsycholožku Elise. Když se v hororu zaměříte na jednu postavu, poskytnete jí dostatek prostoru a vykreslíte do detailu její charakter, divákům na ní snáz začne záležet. Elise pak s přehledem zvládá nést na svých bedrech vývoj příběhu, který jí rozhodně nic nedá zadarmo. Každý děsivý okamžik, každá bolestná chvíle se na hrdince podepíše, ale Elise se přesto nevzdává. Díky tomu je fascinující její cestu sledovat a držet jí palce, aby se jednou provždy zvládla vypořádat se zlem, které na ni číhá v temných zákoutích jejího bývalého domova.

Film se vrací zpět na začátek Elisiny životní dráhy a ukazuje události, které ji formovaly v dětství. Je možné ho tak zhlédnout a vychutnat si ho i v případě, že jste žádný jiný díl ze série neviděli. Samozřejmě čím lépe sérii znáte, tím snáz budete rozpoznávat souvislosti s dalšími částmi, ale tento film do značné míry funguje i samostatně, díky čemuž se otevírá širšímu případnému publiku.

Děsivé scény jsou velmi intenzivní a opravdu se u nich budete bát, obzvlášť pokud film zhlédnete za správných podmínek (ideálně v noci či pozdě večer). Atmosféra je vybudovaná na jedničku a pocit hrozby se nese napříč celým příběhem. Nejde o podívanou pro slabé povahy, na to film vyznívá příliš intenzivně, ale milovník hororů si u něj bude libovat a těch 103 minut mu uteče velmi rychle. Příběh se svižně posouvá dopředu, a poskytne tolik zvratů a napínavých okamžiků, abyste se u něj nestačili začít nudit.

Zaměření na Elise dává možnost vyniknout její představitelce Lin Shaye, a ta tuto možnost do poslední kapky využívá. Její herecký výkon je realistický, nepůsobí přehnaně ani hystericky. Shaye se do své role dokonale ponořila a Elise v jejím podání působí velmi sympaticky, jako hrdinka, o niž se opravdu budete bát. Navzdory celkově solidnímu obsazení tak Shaye filmu dominuje, ačkoliv ani Kirk Acevedo jako Elisin klient Ted se ve filmu neztratil. Za zmínku stojí i účast Joshe Stewarta a Tessy Ferrery, kteří si zahráli Elisiny rodiče.

Film funguje i po stránce práce kamery a střihu, které slouží k vybudování jeho atmosféry. Pochválit si zaslouží též soundtrack, který vhodně podkresluje dění ve filmu. Insidious: Poslední klíč představuje hodnotný přírůstek do této hororové série, který potěší všechny její fanoušky i milovíky hororu obecně.

Nyní vychází na DVD a Bluray. Pokud máte rádi horory, podívejte se na naší nabídku zde :)

Recenze: Insidious: Poslední klíč 82 %

Přidáno: 13.05.2018