Recenze: Já, padouch 3
Celkový čas: 90 minut
Režie: Kyle Balda, Pierre Coffin
Námět: Sergio Pablos
Scénář: Cinco Paul, Ken Daurio
Obsazení: Jenny Slate, Steve Carell, Kristen Wiig, Trey Parker, Miranda Cosgrove, Steve Coogan, Russell Brand, Pierre Coffin, Andy Nyman, Dana Gaier, Tara Strong
Recenze: Já, padouch 3 82 %

Animovaná sága si od doby premiéry prvního dílu v roce 2010 stihla získat srdce spousty fanoušků. Není proto žádným překvapením, že byly natočeny další dva díly, spin-off Mimoni (2015) a navíc řada krátkých snímků. V pořadí již třetí díl pak svou kvalitou dosahuje těch předcházejících a dokazuje, že tato série doposud neřekla své poslední slovo.

Co se opět povedlo, je ztvárnění hlavních postav. Dvojice Gru a Dru se vzájemně skvěle doplňuje a Steve Carell odvedl výbornou práci v jejich hlasovém ztvárnění. Kromě jejich postupného sbližování se můžeme sledovat dějovou linku Gruovy manželky Lucy, která se usilovně snaží být dobrou matkou (a nebyla by to komedie, kdyby se jí to dařilo bez problémů), linii dětí, které se snaží najít jednorožce, zločinný plán padoucha Balthazara Bratta… a samozřejmě nesmí chybět ani staří známí Mimoni.

Na devadesát minut vyprávění jde o celkem velké množství postav a dějových linek. Tvůrci je naštěstí zvládli všechny dovedně propojit a v závěru filmu i uspokojivým způsobem uzavřít. Více hrdinů má navíc tu výhodu, že si mezi nimi snáz najdete svého oblíbence, kterému budete držet palce. Ať už se vaším favoritem stane Gru, Lucy nebo budete naopak přát úspěch Balthazaru Brattovi, nelze přehlédnout skutečnost, že všichni zúčastnění herci své hrdiny namluvili výborně. Steva Carella v hlavní dvojroli jsme již zmínili, ale neměli bychom zapomenout ani na Kristen Wiig (Lucy) nebo Treye Parkera, který propůjčil hlas padouchu Balthazarovi.

Film od začátku do konce překypuje humorem. Platí přitom, že se u něj pobaví dospělí i děti. Humor zčásti vyvěrá z Gruovy snahy dorozumět se se svým nově nalezeným bratrem. Kromě této povedené dvojice se o něj ale starají i ostatní hrdinové, především pak Mimoni. Nelze vypíchnout jednu nejvtipnější scénu, ale například okamžik, kdy policisté jedoucí na prasatech pronásledují Grua a Drua, snadno utkví v paměti. Dost možná si při sledování filmu vzpomenete na grotesky, pokud jste někdy některé viděli… o situační humor není v Já, padouch 3 nouze.

Kromě hrdinů a vtipu se povedl rovněž doprovodný soundtrack. Osmdesátkové melodie výborně podkreslují dění ve filmu a příběhu ještě více dodávají na spádu a svižnosti. Navíc pokud rádi sledujete filmy z osmdesátých let, Já, padouch 3 obsahuje spoustu odkazů na snímky z této doby. Děti je asi neodhalí (ale stejně se budou bavit), zato jejich rodiče by mohli a film jim tak nabídne přidanou hodnotu.

Já, padouch 3 rozhodně stojí za zhlédnutí, obzvlášť pokud jste si zamilovali předchozí díly. Můžete se na něj ale podívat i bez zhlédnutí jedničky a dvojky, i když takhle budete chvíli tápat, o co přesně ve filmu kráčí. Příběh je naštěstí dostatečně přímočarý a zábavný, aby ho pochopili i nezasvěcení diváci a menší děti, takže se film nemusíte bát zhlédnout, ať už je vám pět let nebo klidně desetkrát tolik. Vydařených animovaných komedií není nikdy dost, a tato se k nim po právu zařadila.

Nyní v prodeji na DVD, Bluray, 2Bluray(2D+3D) a nebo v kolekci všech tří filmů.

Námět, scénář 80 %
Recenze: Já, padouch 3 82 %