Recenze: Jak vycvičit draka 3
Žánr: Animovaný / Dobrodružný / Fantasy / Komedie / Rodi
Premiéra: 21.02.2019
Celkový čas: 104 minut
Režie: Dean DeBlois
Námět: Cressida Cowell
Scénář: Dean DeBlois
Obsazení: Jay Baruchel, America Ferrera, F. Murray Abraham, Cate Blanchett, Gerard Butler, Craig Ferguson, Jonah Hill, Christopher Mintz-Plasse, Kristen Wiig, Kit Harington, Robin Atkin Downes, Gideon Emery, Ashley Jensen, Ólafur Darri Ólafsson, David Tennant
Recenze: Jak vycvičit draka 3 86 %

Jak vycvičit draka patří k nejúspěšnějším animovaným filmovým ságám současnosti. S prvním dílem jsme se setkali již v roce 2010, a díky jeho úspěchu i příznivému hodnocení postupně následoval i druhý díl (v roce 2014) a také seriál ze stejného světa. Nyní se však příběhová linie uzavírá, a ve třetím díle se s našimi oblíbenými hrdiny - Škyťákem, Bezzubkou, Astrid a dalšími - setkáváme naposled. Nutno poznamenat, že jde o stejně výbornou podívanou jako předchozí dva díly, která fanoušky série ani v nejmenším nezklame a víc než důstojně celou dračí ságu uzavírá.

Film rozpracovává více dějových linií, které nicméně nestojí samostatně, jsou vzájemně propojené a výborně se doplňují. Nejenže se tak Bezzubka zamiluje, ale také jeho lidský přítel Škyťák zjistí, že na obzoru číhá hrozba, a nejlepší způsob, jak se jí vyvarovat, je pokusit se najít bájné dračí útočiště... pokud to tedy hrdinové stihnou včas.

Jestli jste viděli předchozí dva díly, trojka bude představovat dramatické zakončení příběhu, na které jste čekali celých devět let. Stojí pak ono zakončení za to? Odpověď zní: zcela určitě! Tento film obdobně jako jeho předchůdci na začátku nastolí svižné tempo, a to následně udržuje až do samého konce. Díky tomu jeho stopáž činící rozumných sto šest minut nejenom rychle uteče, ale snímek tak vyloženě vybízí k opakovanému zhlédnutí. Při prvním zkouknutí totiž nemáte šanci objevit všechny drobné detaily, žertíky a kouzla animace, kterými film překypuje.

Tvůrci filmu zvládli nelehký úkol - zkombinovat humorné, napínavé a emocionální scény do jednoho vyváženého celku, aniž by jakákoliv scéna působila navíc nebo by výsledný film vyhlížel, jako když pejsek a kočička vařili dort. Jak vycvičit draka 3 je po dějové stránce velmi podařený, s hrdiny se bojíte, smějete (a občas třeba i roníte slzy), a závěrečné vyústění příběhu tak bez zbytečných spoilerů představuje opravdovou třešničku na dortu.

Oproti minulým dílům je navíc zajímavé sledovat, jak se hrdinové stačili vyvinout. Z hlavního hrdiny Škyťáka je nyní náčelník, který se snaží soustředit nejenom na své lidi, ale také na záchranu draků, kteří stále čelí hrozbě. Jay Baruchel propůjčuje Škyťákovi správnou porci nadšení, odvahy i serióznosti. Herci obecně odvádějí skvělé výkony, a všichni se do svých rolí naplno ponořili, takže je takřka nemožné vyzdvihnout jen jednoho. Pochválit si však zaslouží minimálně F. Murray Abraham, jehož padouch je dokonale pojatý - nelítostný a prohnaný - díky čemuž je radost ho sledovat, i když držíte palce Škyťákovi a drakům.

Film je pochopitelně překrásný po vizuální stránce. Na draky se je radost pohledět, o cestování ve snímku není nouze a Bezzubka je stejně roztomilý jako v předchozích dílech.

Jestli tedy chcete vidět skvělý animovaný film, který má smysl pro humor, city i dokáže napnout, Jak vycvičit draka 3 vás rozhodně nezklame.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(3D+2D) a v kolekci na DVD. Další animované filmy najdete zde :)