Recenze: Jim Knoflík, Lukáš a lokomotiva Ema
Celkový čas: 110 minut
Režie: Dennis Gansel
Námět: Michael Ende
Scénář: Dirk Ahner, Andrew Birkin, Sebastian Niemann
Obsazení: Henning Baum, Solomon Gordon, Annette Frier, Michael Herbig, Christoph Maria Herbst, Rick Kavanian, Uwe Ochsenknecht, Milan Peschel, Shirley MacLaine, Gerhard Jentsch, Maverick Quek
Recenze:  Jim Knoflík, Lukáš a lokomotiva Ema 84 %

Vydařených dětských fantasy filmů, na které se však může bez újmy na zdraví podívat celá rodina, není nikdy dost. Jim Knoflík, Lukáš a lokomotiva Ema má velice dobrý základ. Vychází z knihy, kterou napsal německý spisovatel Michael Ende, přičemž Ende stojí za předlohou k jinému fantasy filmu, jímž je Nekonečný příběh (1981). Tento film se stal miláčkem celé generace diváků. Jestli se mu Jim Knoflík, Lukáš a lokomotiva Ema vyrovná, v tuto chvíli nevíme, ale jedna věc je každopádně jistá už nyní - jde o opravdu dobrý film. Německý režisér Dennis Gansel předtím režíroval hlavně filmy pro dospělé (válečný snímek Napola: Hitlerova ulita, upírský horor Wind Sie Dir Nicht) či pro dospívající (série Holky to chtěj taky), ale jeho výlet do říše filmů určených primárně pro děti se povedl na jedničku.

Vybrat vhodného dětského herce není nikdy lehký úkol, ale v tomto případě tvůrci uspěli. Hlavní hrdina působí sympaticky a zvídavě. Ačkoliv je tak představitel Jima, Solomon Gordon, velmi mladý a jde o jeho první hereckou roli, Gordon se za svůj výkon rozhodně stydět nemusí. Společně s Henningem Baumem, který si zahrál Lukáše, vytvářejí skvělou dvojici a vzájemně se vhodně doplňují.

Protože se značná část příběhu dotýká putování hrdinů, společně s nimi se podíváme do nejrůznějších podivuhodných zákoutí a míst. Film je v tomto ohledu velmi pestrý a zavádí nás do rušného světa. Díky střídání lokací nám není umožněno začít se nudit, což ještě podporuje rychlé tempo příběhu. Hrdinové zažívají nejrůznější dobrodružství, občas méně, občas více nebezpečná, potkávají spoustu pozoruhodných lidí a na konci své cesty již nebudou úplně stejní jako předtím. Protože se film primárně orientuje na dětské publikum, vizuálně se nese převážně v barevném duchu, díky čemuž působí velmi živě a jako pastva pro oči. Samozřejmě se Jim a Lukáš podívají i do temnějších míst. Film obratně střídá odlehčenější chvíle plné humoru s okamžiky napětí, díky čemuž se dětští diváci budou v jednu chvíli smát a brzy poté se obávat o hlavní hrdiny.

Po stránce efektů se filmu rovněž nedá co vytknout. Především milovníci draků si přijdou na své. Obdobně vydařená je práce kamery, která šikovně vede naši pozornost a dovolí nám poznat spoustu zákoutí onoho kouzelného a fascinujícího světa, do něhož je Jimův a Lukášův příběh zasazen.

Film představuje ideální podívanou pro děti i dospělé. Děti budou s napětím prožívat Jimovu a Lukášovu cestu, zatímco dospělí se během sledování filmu na skoro dvě hodiny úspěšně přenesou zpět do dětství. Navíc jde o snímek, který si lze snadno vychutnat i při opakovaném zhlédnutí, obzvlášť jestli máte rádi fantasy žánr a vyrůstali jste právě na Endeho příbězích či knihách jako série Letopisy Narnie. Jim Knoflík, Lukáš a lokomotiva Ema je poutavý příběh, u něhož je velmi snadné popustit uzdu představivosti naplno. Tak se jím nechte okouzlit.

Vychází na DVD. Pro další nabídku fantasy filmů stačí kliknout zde :)

Výprava 83 %
Recenze: Jim Knoflík, Lukáš a lokomotiva Ema 84 %