Recenze: Jsem božská
Žánr: Komedie
Premiéra: 21.6.2018
Celkový čas: 110 minut
Režie: Abby Kohn, Marc Silverstein
Námět: Abby Kohn, Marc Silverstein
Scénář: Abby Kohn, Marc Silverstein
Obsazení: Amy Schumer, Michelle Williams, Tom Hopper, Rory Scovel, Adrian Martinez, Emily Ratajkowski, Aidy Bryant, Busy Philipps, Naomi Campbell, Rafe Spall, Sasheer Zamata, Lauren Hutton, Sarah Fischer, Kevin Kane, Lexie Roth, Olivia Culpo, Sarah Newhouse
Recenze: Jsem božská 86 %

Autorské komedie se silnou hereckou osobností v hlavní roli často bývají tím nejlepším na trhu. Jsem božská reflektuje problém, který se ve společnosti stále vyskytuje a nejspíš hned tak nezmizí. Hlavní hrdinka Renee bojuje se svou váhou. Kila navíc jí přesvědčují, že nikdy nebude úspěšná ani si nenajde stálého přítele. Teprve po nehodě při cvičení Renee začne sebe samu vnímat jinak. Najednou je krásná a dokáže cokoliv, co si umane. A co na tom záleží, že ji ostatní vnímají jinak, než jak se vidí Renee? Autorská dvojice Abby Kohn a Marc Silverstein se postarala o scénář i režii, a na konečné podobě snímku to jde znát. Svižně běží dopředu a předkládá příběh, v němž se alespoň zčásti pozná snad každá žena, která kdy nebyla stoprocentně spokojená se svým zevnějškem.

Realistická hrdinka, s níž se divačky snáz ztotožní, je snad největším kladem snímku. Renee má do dokonalosti daleko, ale v průběhu příběhu se z pochybnostmi zmítané ženy promění v sebevědomou osobu, která dokáže vzít život do vlastních rukou. Je tak velmi snadné hrdince držet palce a se zájmem sledovat její cestu. Renee projde značným množstvím zvláštních situací, některé sama způsobí, do jiných se zaplete spíš nevědomky, ale vždycky je zábavné se na její eskapády dívat.

Amy Schumer pak její role sedí jako ulitá. Renee propůjčuje správnou dávku šílenosti, nejistoty i radosti. Šikovně ztvárňuje obě tváře hlavní hrdinky - tu ušlápnutou i sebevědomou. Ostatní herci se za sebe také stydět nemusí, ačkoliv Schumer filmu jasně dominuje a s přehledem si krade většinu scén pro sebe. Michelle Williams pobaví v roli Avery LeClaire, šéfky společnosti, pro kterou Renee začne pracovat. Z vedlejších postav na sebe pozornost upoutá dvojice kamarádek v podání Aidy Bryant a Busy Phillips. Z pánského obsazení stojí za to zmínit Roryho Scovela (přítel Renee) a Toma Hoppera (bratr Avery).

Příběh udržuje po celou dobu svižné tempo a během svých sto deseti minut nezačne nudit. Neustále se v něm něco děje a nechybí v něm řada humorných situací, u nichž se nejednou zasmějete nahlas. Jde o ideální film pro sledování s partou přátel, ale stejně tak si ho vychutnáte i o samotě. Film se nebojí svou hrdinku zatáhnout do řady nečekaných situací, a my tak můžeme jen s napětím a úsměvem sledovat, jak si Renee v obtížných okamžicích poradí.

Na filmu je navíc sympatické, že zobrazuje hrdinku, která řeší běžné problémy (chce si najít lepší zaměstnání, hodného přítele a třeba trochu zhubnout). Nejde o nic přehnaného, takže ačkoliv je situace, do níž se Renee po nehodě při cvičení dostane, poměrně bizarní, civilní cíle hrdinky jsou tím, co nás k ní a k tomuto snímku ještě víc přibližuje.

Dvojice Kohn a Silverstein odvedla dobrou práci. Divák dychtící po sympatické oddechové podívané s nenásilným poselstvím a skvělými herci dostane komedii na jedničku. Název filmu tak v tomto případě nelže - Jsem božská je v mnoha ohledech opravdu božská.

Vychází na DVD. Pokud máte zájem o další komedie, stačí kliknout zde :)

Recenze: Jsem božská 86 %

Přidáno: 27.09.2018