Recenze: Jurský svět: Zánik říše
Žánr: Akční / Dobrodružný / Sci-Fi
Premiéra: 21.06.2018
Celkový čas: 130 minut
Režie: J.A. Bayona
Scénář: Colin Trevorrow, Derek Connolly
Obsazení: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Jeff Goldblum, Ted Levine, Toby Jones, James Cromwell, B.D. Wong, Rafe Spall, Daniella Pineda, Geraldine Chaplin, Peter Jason, Justice Smith, Isabella Sermon, Kevin Layne, Michael Papajohn, Robert Emms, Kamil Lemieszewski, Charlie Rawes, Cory Peterson, Ronan Summers
Recenze: Jurský svět: Zánik říše 80 %

Již čtyři roky uplynuly od chvíle, kdy se v prvním díle Jurského světa podařilo dinosaurům – toho času hvězdám lunaparkové zoologické zahrady - uprchnout ze zajetí a podrobit si ostrov Isla Nublar své nadvládě. Lidé ho jim nechali napospas a odešli žít do jiných končin.

Druhý díl zamýšlené trilogie Jurského světa přináší hned zpočátku katastrofickou zprávu. Na ostrově se k životu probudily sopky, jejichž erupce by mohly dinosaury opět vyhubit. Proto se skupinka aktivistů, kterým není osud pradávných ještěrů lhostejný, rozhodne k vymyšlení záchranné akce, spočívající v přesunu dinosaurů na jiný ostrov, kde by mohli dále a nerušeně pokračovat ve svém bytí. Jelikož vláda k tomuto problému zaujímá vcelku chladný postoj, ujme se záštity celé akce tajemný milionář Lockwood.

V roli hlavních hrdinů záchranného projektu se objevují stará známá dvojice z jedničky – Owen Grady a Clair Dearing. Oba se společně se svým týmem vydají na Isla Nublar a pátrají po ještěrech. Owenovi jde zejména o velmi inteligentní velociraptorku Blue, kterou sám vychoval a vycvičil.

Záhy po příjezdu na ostrov se ukazuje, že vedení celé akce má se zachráněnými dinosaury zcela jiné plány, než je vysadit na novém ostrově a nechat v poklidu žít jejich vlastním životem. Úmysly mocných mecenášů, kteří za záchrannými pokusy stojí nejsou tak úplně čisté. Rádi by totiž využili síly dinosaurů k posílení své vlastní moci. Chtěli by z nich vytvořit bojové zbraně. Ba co více, v jejich představách figuruje myšlenka k umělému vytvoření nového dinosauřího druhu, který by byl ještě silnější než ten stávající. Velikou roli by v tom měla hrát právě výjimečná Blue.

Bohužel se ukazuje, že nápad mocí nenasytných boháčů by mohl při troše smůly absolutně změnit život na celé planetě, a to směrem dozadu. Lidstvo by se ve svém vývoji mohlo vrátit o několik milionů let zpět. A za to už stojí bojovat.

Pokud byl první díl Jurského světa ideální kombinací akce a humoru, dvojka nabízí akčních scén ještě více. Možná že místy na úkor dobrého humoru, nicméně velkolepost a v některých případech až hororová děsivost akčních záběrů humor dostatečně nahrazuje. Celá vizuální stránka si i přes změnu na režisérské stoličce (nově Bayona) zachovala svoji kvalitu. Samotní dinosauři již tolik neohromí, jako tomu bylo v době prvního Jurského parku, kdy Steven Spielberg použil do té doby neznámé efekty, nicméně akci a dobrodružnost scény neztrácí. Navíc, když ke konci filmu tvůrci dávají několika záběry jasný slib, že „příště to bude ještě větší pecka“. Je tak zřejmé, že musí přijít ještě něco velkolepého. Poslední část trilogie Jurského světa se, zdá se, ponese ve znamení velkého šoku a grandiózního příběhového zakončení. Dvojka k tomu totiž jasně směřuje.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D), 2Blu-ray(2D+3D)SteelBook a 2Blu-ray(BD+UHD). Pro ostatní díly Jurského světa stačí kliknout zde :)

Recenze: Jurský svět: Zánik říše 80 %

Přidáno: 27.09.2018