Recenze: Kingsman: Zlatý kruh
Žánr: Akční / Dobrodružný / Komedie
Premiéra: 21.9.2017
Celkový čas: 141 minut
Režie: Matthew Vaughn
Námět: Mark Millar, Dave Gibbons
Scénář: Matthew Vaughn, Jane Goldman
Obsazení: Taron Egerton, Halle Berry, Julianne Moore, Channing Tatum, Colin Firth, Mark Strong, Sophie Cookson, Pedro Pascal, Jeff Bridges, Edward Holcroft, Poppy Delevingne, Hanna Alström, Elton John, Lena Endre, Juha Pihanen, Samantha Womack, Anthony Milton, Björn Granath, Tobi Bakare, Thomas Turgoose, Keith Allen, Michael Gambon, Bruce Greenwood, Emily Watson, Grant Crookes, Tobias James-Samuels, Lee Nicholas Harris, Grant Gillespie, Martyn Ford, Calvin Demba, Iain McKee, Mark Arnold, Tom Benedict Knight
Recenze: Kingsman: Zlatý kruh 82 %

Kingsman: Tajná služba v roce 2014 vtrhl do kin jako velká voda a získal si lásku mnoha diváků. Příběh vycházející z úspěšné komiksové série uznávaného autora Marka Millara nabídl nový pohled na špiónské příběhy a efektivně parodoval zavedené konvence žánru a známé snímky, především pak Jamese Bonda. Šlo o akční vysoce vtipnou jízdu, která se nebála udělat si legraci sama ze sebe a navíc byla nabitá skvělým hereckým obsazením. Vzhledem ke kvalitě a finančnímu úspěchu jedničky není žádným překvapením, že jsme se nakonec dočkali pokračování. Kingsman: Zlatý kruh pak úspěšně navazuje na první díl a jde o další filmovou pecku.

Základem filmu je stejně jako v případě předchozího dílu vysoce propracovaný příběh, který obsahuje mnoho zvratů, které dost možná neuhádnete dopředu. Děj diváky i hrdiny provede množstvím nebezpečných, akčních i vtipných situací, při kterých se budete buď bát o postavy, smát jejich hláškám a eskapádám nebo s napětím sledovat, co se stane v příštím okamžiku. Film si udržuje svižný spád navzdory nemalé délce čítající více než dvě hodiny a jeho tempo je rychlé od první minuty až do poslední.

Ve filmu tohoto žánru samozřejmě nesmí chybět pořádně zlověstný plán na zničení světa nebo aspoň jeho násilnou změnu. I tentokrát jsou hrdinové nuceni bojovat s nebezpečným protivníkem, který ohrožuje mimo jiné i lidi jim drahé. Ihned si tak k postavám vybudujeme pouto a přejeme jim, aby ve svém snažení uspěli. Především pokud je již známe z předchozí části a víme, že bez organizace Kingsman by svět byl v mnohem větším ohrožení.

Akční scény jsou natočené a sestříhané tak, že se v nich bez problému orientujete. Nejsou však jediné, na čem snímek stojí. Ještě zábavnější jsou kolikrát konfrontace mezi hrdiny, které mohou (ale nutně nemusí) mít občas násilnou podobu. Hrdinové filmu jsou natolik charakterově odlišní, že sledovat jejich slovní výměny a přestřelky je opravdu zábavné.

Herecké obsazení pak do posledního člověka odvádí výborné výkony. Taron Egerton jako hlavní hrdina, mladý agent Eggsy, se do své role opět dokonale vžil, a s přehledem hláškuje i likviduje nepřátele. Úspěšně mu sekunduje zkušený britský herec Mark Strong jako Eggsyho pravá ruka Merlin. Ještě více pozornosti než Strong na sebe strhne Colin Firth, jehož přítomnost ve filmu se postará o některé emotivnější scény. Z americké organizace Kingsmanů zaujme především Jeff Bridges jako jejich vůdce, který i na menším prostoru dokáže ze své role dostat maximum. Na závěr je nutné vyjádřit se k opačné straně barikády, tedy představitelům záporných rolí. Julianne Moore alias Poppy si svou úlohu ovládáním světa posedlé podnikatelky očividně vychutnává a Bruce Greenwood odvádí skvělou práci jako prezident s poněkud pochybným morálním kodexem.

Kingsman: Zlatý kruh se jednoznačně povedl, a dokazuje, že jde úspěšně podruhé vstoupit do stejných vod. Již se navíc plánuje i třetí díl s předběžným datem premiéry v roce 2019, takže dobrá zpráva je, že se s našimi oblíbenými Kingsmany podle všeho neuvidíme naposled.

Vychází na DVD, Blu-ray a 2Blu-ray(UHD+BD).

Recenze: Kingsman: Zlatý kruh 82 %

Přidáno: 08.01.2018