Recenze: Který je ten pravý?
Žánr: Komedie / Drama / Romantický
Premiéra: 14.9.2017
Celkový čas: 97 minut
Režie: Hallie Meyers-Shyer
Námět: Hallie Meyers-Shyer
Scénář: Hallie Meyers-Shyer
Obsazení: Reese Witherspoon, Lake Bell, Michael Sheen, Candice Bergen, Nat Wolff, Christine Woods, Josh Stamberg, Lola Flanery, Paige Spara, Pico Alexander, Reid Scott, Dolly Wells, P.J. Byrne, Jon Rudnitsky, Eden Grace Redfield, Jen Kirkman, Hank Chen
Recenze: Který je ten pravý? 80 %

Americká herečka Reese Witherspoon během své kariéry ztvárnila bezpočet rolí v romantických komediích a stala se jednou z nekorunovaných královen tohoto žánru (namátkou Pravá blondýnka, A co když je to pravda?, Čtvery Vánoce a další). Tentokrát spojila síly s debutující režisérkou Hallie Meyers-Shyer, která napsala k filmu i scénář, a společně vytvořily hřejivý a sympatický snímek ideální pro divačky všeho věku.

Který je ten pravý? nenabízí žádná velká dramata ani násilně vynucené emoce. Celou dobu se nese na odlehčené vlně, takže jde o ideální podívanou, když se chcete odreagovat a na chvíli zapomenout na stresy každodenního života. Pozitivní atmosféra snímku je natolik osvěžující, že si film vychutnají i diváci, kteří jinak tento žánr příliš nevyhledávají.

Film udržuje vyvážený balanc mezi romantikou a komedií. Problémy, s nimiž se potýká většina lidí, jsou podány zábavným způsobem (výchova dětí, milostné peripetie, vztahy s příbuznými). Různorodé povahy hrdinů navíc zaručí, že o humorné slovní přestřelky mezi nimi není nouze. Který je ten pravý? má rovněž potenciál zaujmout nadšené (amatérské) filmaře, protože noví podnájemníci v Alicině domě se pokouší prorazit ve filmovém průmyslu, a značná část příběhu se této problematiky dotýká a podává ji se stejným nadhledem a laskavostí jako Aliciny milostné záležitosti a výchovu dětí.

Příběh by nefungoval tak dobře, kdyby ve filmu nevystupovali talentovaní herci. Reese Witherspoon je jako Alice dokonale přesvědčivá, a působí natolik civilně, že je snadné se s ní ztotožnit a držet jí palce. Představitelé jejích dětí, především pak mladičká herečka Eden Grace Redfield, se za své výkony rovněž stydět nemusí. Z trojice mladíků na sebe strhne nejvíc pozornosti Pico Alexander jako mladý Harry, s nímž Alice flirtuje. A v neposlední řadě je třeba zmínit tradičně výborného Michaela Sheena, který si vystřihl úlohu Alicina odcizeného manžela. Všichni zúčastnění se do svých rolí plně ponořili, takže po herecké stránce se filmu nedá co vytknout.

Příběh plyne příjemným tempem dopředu a díky rozumné délce nemá šanci začít nudit. Obsahuje přesně tolik zvratů, abyste se zájmem očekávali, co se bude dít dál. Ačkoliv jeho téma se na první pohled může zdát všední a nepříliš originální, snímek přesto zvládne překvapit. Film navíc tematizuje některá důležitá témata, jako je význam rodiny, přátelství a lásky, tudíž si na své přijdou i diváci očekávající myšlenkový přesah. Především však zahřeje na srdci, pokud mu dáte šanci. Dobrých romantických komedií, obzvlášť se silnou a zajímavou hrdinkou v hlavní roli, není nikdy dost, a Který je ten pravý? se do této kategorie může směle zařadit. Hallie Meyers-Shyer svou režisérskou kariéru odstartovala výborně. Pokud její další dílo bude tak podařené jako její prvotina, rozhodně se máme všichni na co těšit.

Vychází na DVD.

Námět, scénář 75 %
Recenze: Který je ten pravý? 80 %