Recenze: Labyrint: Vražedná léčba
Žánr: Akční / Thriller / Sci-Fi
Premiéra: 25.1.2018
Celkový čas: 140 minut
Režie: Wes Ball
Námět: James Dashner
Scénář: T.S. Nowlin
Obsazení: Dylan O'Brien, Dexter Darden, Thomas Brodie-Sangster, Rosa Salazar, Ki-hong Lee, Giancarlo Esposito, Nathalie Emmanuel, Kaya Scodelario, Will Poulter, Katherine McNamara, Patricia Clarkson, Jacob Lofland, Barry Pepper, Walton Goggins, Paul Lazenby, Jake Curran, Aidan Gillen
Recenze: Labyrint: Vražedná léčba 89 %

Sci-fi a fantasy young adult literární série představují vhodný materiál pro filmová zpracování. Většinou bývají akční, plné napětí a pracují s postavami, s nimiž se mladý divák snadno ztotožní. Kromě sérií jako Hunger Games a Divergence se můžeme podívat na sci-fi trilogii vycházející z díla amerického spisovatele Jamese Dashnera. Labyrint: Vražedná léčba dobrodružství hlavního hrdiny Thomase a jeho přátel uzavírá, přičemž platí, že stejně jako předchozí části jde o řádně dobrodružnou podívanou.

Labyrint: Vražedná léčba na sebe převzal nelehký úkol - uzavřít všechny příběhové linky, které byly rozpracovány v předchozích dvou částech. Tvůrci se naštěstí tohoto úkolu chopili s přehledem a předkládají divákům vyvážený příběh, který nejenže obstojí sám o sobě, ale zároveň představuje výborné ukončení této filmové série.

Film v sobě dovedně mísí akční i konverzační scény. Napětí mezi hrdiny je hmatatelné, ještě zesílené nebezpečným prostředím, v němž se ocitají. I ve chvílích zdánlivého poklidu tak cítíme, že na obzoru neustále číhá hrozba, která může každou chvíli vypuknout. Snímek tak navzdory délce hodně přes dvě hodiny plyne vpřed velmi rychle a těch 140 minut nakonec uteče jako voda. Akčním scénám se nedá nic vytknout, jsou výborně ztvárněné, přehledné a divákům (a ostatně ani hrdinům) nedají samým napětím vydechnout. Pochválit si v tomto směru zaslouží i práce kamery, která ještě víc napomáhá k vytvoření dusivé, intenzivní atmosféry.

Film by pochopitelně nebyl to samé bez přítomnosti herců, kteří ztvárňují jednotlivé hrdiny. Herci se do svých rolí již stačili dokonale vžít v předchozích snímcích, a jejich výkony ve třetím díle jsou zcela suverénní a přesvědčivé. Dylanovi O'Brienovi, který ztvárnil Thomase, věříte každé slovo a výraz. Pochválit si zaslouží rovněž Kaya Scodelario - chemie mezi její hrdinkou Teresou a Thomasem funguje spolehlivě. Z vedlejších postav zaujme především Thomas Brodie-Sangster jako Thomasův kamarád Newt (vztah mezi ním a Thomasem je vykreslen skvěle), Will Poulter jako Gally a tradičně výborný Aidan Gillen.

Labyrint: Vražedná léčba navzdory zaměření na mladé publikum svým hrdinům nedává nic zadarmo. Jak by také mohl, když se ocitají ve světě, v němž o nebezpečí není nouze? Film tak působí překvapivě dospěle, a vychutnají si ho dospívající diváci i jejich rodiče, o milovnících knižní předlohy ani nemluvě, pro ně jde o sázku na jistotu. Pokochat se jde rovněž po vizuální stránce, kulisy světa, v němž se Thomas a ostatní hrdinové pohybují, jsou ztvárněny na jedničku. Stejně tak speciální efekty se povedly.

Ačkoliv je hlavní trilogie tímto uzavřena, pořád existuje možnost, že se do tohoto světa vrátíme díky existenci knižních prequelů. Svět Placerů a Labyrintu rozhodně nevyčerpal svůj potenciál. Labyrint: Vražedná léčba úctyhodně završuje jednu výbornou sci-fi ságu, kterou si vychutná každý milovník dobrodružného a sci-fi žánru.

Nyní vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(UHD+BD) nebo v kolekci tří dílů.

Výprava 89 %
Recenze: Labyrint: Vražedná léčba 89 %