Recenze: Lego příběh 2
Žánr: Animovaný / Akční / Dobrodružný / Komedie / Rodinn
Premiéra: 07.02.2019
Celkový čas: 107 minut
Režie: Mike Mitchell
Námět: Phil Lord, Christopher Miller, Matthew Fogel
Scénář: Phil Lord, Christopher Miller
Obsazení: Chris Pratt, Elizabeth Banks, Will Arnett, Tiffany Haddish, Stephanie Beatriz, Alison Brie, Nick Offerman, Charlie Day, Maya Rudolph, Will Ferrell, Jadon Sand, Brooklynn Prince, Channing Tatum, Jonah Hill, Richard Ayoade, Ben Schwartz, Noel Fielding, Jason Momoa, Cobie Smulders, Ike Barinholtz, Ralph Fiennes, Will Forte, Jimmy O. Yang, Jorma Taccone, Bruce Willis, Mike Mitchell, Christopher Miller, Chris McKay, Trisha Gum
Recenze: Lego příběh 2 86 %

První Lego příběh se v roce 2014 stal obrovským hitem díky ztřeštěnému a zábavnému příběhu, osobitým hrdinům a chytrému překračování mezi dvěma světy. Bylo tak jen otázkou času, kdy se k Emmetovi, Hustěnce a dalším hrdinům vrátíme znovu, abychom s nimi zažili další dobrodružnou výpravu. Po samostatném Lego Batmanovi z roku 2017 pak jde o stejně vydařené setkání s našimi oblíbenci a podobně chytrý, vtipný a svižný film, jako byl již předchozí díl.

Hodí se předem poznamenat, že jestliže jste si zamilovali jedničku, bude se vám neméně líbit i tento film. Původní režisérskou dvojici Phil Lord a Christopher Miller sice nahradil Mike Mitchell, ale Lord a Miller se aspoň postarali o scénář, takže film nezapře jejich typický rukopis. Mike Mitchell má navíc s animovaným filmem rovněž své zkušenosti, stojí například za snímkem Trollové z roku 2016 nebo natočil jeden díl Shreka. Tento film byl tak ve velmi dobrých rukou, a na konečném výsledku to jde znát.

Značný podíl na výsledné kvalitě filmu má herecké obsazení. Na filmu pracovala vydařená herecká sestava čítající jména jako Chris Pratt, Channing Tatum, Ralph Fiennes, Elizabeth Banks, Will Arnett a mnoho dalších. Přičemž platí, že všichni do posledního odvádějí výborné výkony a do svých rolí se zvládli plně ponořit.

I příběhově se film povedl. Před našima očima se rozehrává zběsilá zápletka, v níž není nouze o nenadálé zvraty a překvapení. Hrdinové pak procházejí jednou nečekanou situací za druhým, a budou se muset vyrovnat s tím, že jejich snaha porazit nepřítele je zavede na mnoho podivných míst. Snímek jejich putování podává s nenuceným humorem, a nebojí se poukazovat na absurdnost situací, do nichž se hrdinové dostávají. Podobná odlehčenost a smysl pro nadsázku činily již z prvního dílu výjimečnou podívanou, a druhá část v tomto směru navazuje na svého předchůdce.

Film si navíc zaslouží pochválit za udržování příjemného tempa. Svižně běží dopředu a nikdy nezačne kolísat či nedejbože dokonce nudit. Sto sedm filmu tak uteče velmi rychle, díky čemuž Lego příběh 2 vybízí k opakovanému zhlédnutí. Navíc ve filmu najdete řadu narážek, které při prvním zhlédnutí jednoduše nemáte šanci pochytit všechny. Animace se pak povedla na jedničku a oproti prvnímu dílu ještě o krůček pokročila.

Líbila-li se vám první část a chcete-li se pobavit u inteligentního, odsýpajícího a zábavného filmu, který zároveň poslouží jako vhodná podívaná k odreagování se, Lego příběh 2 vás uchvátí. Dokáže zaujmout a rozesmát diváky různých věkových kategorií, děti i dospělé. Můžeme se tak jen těšit na další potenciální pokračování... možnost dalších dobrodružství tu rozhodně je, a jak tento film ukázal, Emmet a jeho kámoši doposud ani zdaleka neřekli poslední slovo!

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D) a 2Blu-ray(UHD+BD). Všechny filmy LEGO z naší nabídky najdete zde :)

Recenze: Lego příběh 2 86 %

Přidáno: 27.04.2019