Recenze: LEGO® Batman film
Žánr: Animovaný / Akční / Dobrodružný / Komedie / Rodinn
Premiéra: 9.2.2017
Celkový čas: 104 minut
Režie: Chris McKay
Scénář: Seth Grahame-Smith, Chris McKenna, Erik Sommers
Obsazení: Will Arnett, Jenny Slate, Ralph Fiennes, Rosario Dawson, Zach Galifianakis, Michael Cera, Billy Dee Williams, Jonah Hill, Channing Tatum, Jason Mantzoukas, Conan O'Brien, Zoë Kravitz, Kate Micucci, Mariah Carey, Riki Lindhome, Eddie Izzard, Seth Green, Jemaine Clement, Ellie Kemper, Adam DeVine, Hector Elizondo, David Burrows
Recenze: LEGO® Batman film 65 %

Spojení nejoblíbenější stavebnice na světě s komiksovými postavami opět táhne před obrazovky. Poté, co v roce 2014 možná až nečekaně zazářil LEGO příběh, nemohli si jeho tvůrci odpustit další díl z univerza vybudovaného z lego kostiček.

S postavou kostičkového Batmana jste se již mohli seznámit právě ve zmiňovaném LEGO příběhu, kde zastával jednu z nejdůležitějších vedlejších rolí. Nyní mu byl svěřen dokonce part hlavní. Hrdinné příběhy netopýřího muže, chránícího Gotham, tak opět mohou ožít. Kdo ví, možná se dočkáme zcela nového fenoménu, kdy veškeré oblíbené komiksové postav postupně zaujmou svá místa ve světě plném kostiček. Batman tuto cestu započet více než zdařile.

V Batmanovi se můžete těšit na všechny staré známé postavy, které máte s netopýřím mužem spojené. Kromě samotného hlavního hrdiny, který tradičně spoléhá na své vlastní síly a navazování jakýchkoliv důvěrnějších vztahů mu je přinejmenším zpočátku proti srsti (respektive proti umělé hmotě), své místo na plátně dostal i Robin, který tak trochu omylem Batmana adoptoval. Nebude chybět ani lstivý Joker se svým magickým úšklebkem nebo nová policejní velitelka, která svůj part sehraje vskutku podařeně.

Důvodů, proč je Batman v kostičkovém světě novým diváckým hitem, je několik. Možná překvapivě, možná ne, ale hlavní dějová linie se však mezi ně tak úplně nepočítá. Tedy ano, pokud jste žádný snímek s komiksovými postavami dosud neviděli. Lego Batman se drží úspěšné kostry, nastolené dřívějšími příběhy, která ale velmi dobře funguje. Nutno mu přiznat, že po dějové stránce nezklamal. Není to zase totiž tak, že by tvůrci vzali tradiční příběh o Batmanovi a zasadili jej do geometricky přesných tvarů lego kostek. Můžete se těšit na hned několik povedených pokusů o originalitu.

Celý příběh, a tím se konečně dostáváme k oněm důvodům, vygraduje velkolepým finálním zúčtováním. Nezapomenutelnou bitvou, jejíž výsledek by bylo pošetilé naplno prozrazovat, ti bystřejší z vás si jej však snadno domyslí. O to ale nejde. Velmi zajímavá je totiž už jen skvadra záporáků, kteří se proti Gothamu v čele s Batmanem postaví. Je jich celá řada, znatelně z ní však vystupují staří známí padouchové z jiných filmů a zdaleka nejen komiksových. Tak například lord Voldemort, Sauron nebo King Kong. To už je pořádného zla na jednom místě.

To, co dělá film tak oblíbeným, je rovněž typický humor. Nahrává mu i podoba lego postaviček, které samy o sobě vyvolávají úsměv na tváři. Humorné scény protkávají celý film a místy až přetékají sebeironií. Střídá je humor situační s hláškami, z nichž některé by se mohly stát ikonickými.

Do hodiny a tři čtvrtě, která je na snímek vyhrazená, se kromě hlavní dějové linie vměstnalo i několik dalších minipříběhů. Nelze si nevšimnout romantického vztahu s policejní komisařkou, zajímavé je zkoumat i Batmanův vztah s Jokerem, Robinem nebo Alfredem. Doporučujeme se na ně zaměřit, toužíte-li po hlubším zážitku z filmu.

Možná, že je Lego Batman začátkem obrovského rozmachu Lego filmů. Je to pravděpodobné. I kdyby ale ne, pro milovníky komiksových příběhů je zasazení Batmana d osvěta kostiček příjemným ozvláštněním jeho příběhů. Pokud se vám alespoň trochu líbili Lego příběh, Batman, který na něj dějově částečně navazuje, uspokojí vaše filmové choutky také.

Nyní můžete zakoupit na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(2D+3D) a 2Blu-ray(UHD+BD).

Námět, scénář 65 %
Herecké výkony 63 %