Recenze: Liga spravedlnosti
Žánr: Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi
Premiéra: 16.11.2017
Celkový čas: 120 minut
Režie: Zack Snyder
Námět: Gardner Fox, Chris Terrio, Zack Snyder
Scénář: Chris Terrio, Joss Whedon
Obsazení: Ben Affleck, Gal Gadot, Ezra Miller, Jason Momoa, Ray Fisher, Amy Adams, Henry Cavill, Jesse Eisenberg, Jeremy Irons, J.K. Simmons, Amber Heard, Robin Wright, Diane Lane, Connie Nielsen, Ciarán Hinds, Kiersey Clemons, Billy Crudup, Eleanor Matsuura, Peter Brooke, Craig Thomas Lambert, Samantha Jo, Michael McElhatton, Joe Morton, Bruce Johnson, Lara Decaro, Anthony Milton, Lisa Loven Kongsli, Will Austin, Taylor James
Recenze: Liga spravedlnosti 86 %

Superhrdinské filmy jsou v současné době nesmírně populární, a každý rok jich v kinech můžeme vidět hned několik. Prozatím si lépe vede Marvel, ale DC se mu statečně pokouší vyrovnat. Po filmech Muž z oceli, Sebevražedná jednotka, Batman vs. Superman: Úsvit spravedlnosti a Wonder Woman spojuje své hrdiny dohromady ve velkém skupinovém dobrodružství.

Film v sobě úspěšně spojuje dva přístupy doposud praktikované v tomto superhrdinském univerzu - vážnost Muže z oceli a humor Wonder Woman. Příběh tak obratně střídá závažné momenty s odlehčenými, postavy hláškují a vzájemně se dohadují, ale celou dobu intenzivně vnímáme nebezpečí, kterému jsou nuceni čelit. Již samotný začátek filmu nastoluje pochmurnou atmosféru (díky výbornému hudebnímu podkreslení písní Everybody Knows od Sigrid) a konflikty mezi hrdiny vyplývající z jejich rozdílných povah filmu ještě dodávají na naléhavosti.

Liga spravedlnosti si dala za nelehký úkol představit několik hrdinů - Cyborga, Aquamana a Flashe - kteří doposud nezískali své sólové filmy, a činí tak s úspěchem, ačkoliv by si každý z hrdinů zasloužil ještě víc prostoru. Ukočírovat na ploše pouhých dvou hodin více superhrdinů není vůbec jednoduché, ale tvůrcům tohoto snímku se to povedlo.

Chemie mezi herci funguje spolehlivě a zaručuje, že se u jejich dialogových scén, slovních přestřelek a konfrontací nebudete nudit. Gal Gadot je jako Wonder Woman dokonale přesvědčivá a s Brucem Waynem/Batmanem v podání Bena Afflecka se výborně doplňují. Ezra Miller pak na sebe strhává pozornost v každé scéně, v níž se objeví, a jako Barry Allen stojí za nejvtipnějšími scénami filmu. Ani Jason Momoa (Aquaman) a Ray Fisher (Cyborg) nezklamali. Ve vedlejších rolích se pak objevili talentovaní herci jako Amy Adams, Jeremy Irons a J.K. Simmons, takže po stránce obsazení se Lize spravedlnosti nedá co vytknout.

Film by samozřejmě byl stěží poloviční bez pořádného záporáka, proti kterému hrdinové bojují. Ani v tomto ohledu Liga spravedlnosti neselhala. Hlavní antagonista Steppenwolf sice v příběhu nemá tolik prostoru, kolik byste možná čekali, ale využívá ho naplno. Bojové scény jsou pak přesně tak epické, jak bychom od filmu tohoto ražení očekávali - velké, hlučné, intenzivní, vizuálně propracované, nabité speciálními efekty, ale stále přehledné, a potěší oko každého fanouška žánru. To platí především o závěrečném střetnutí mezi Ligou spravedlnosti a Steppenwolfem, v němž jde hrdinům - a světu samotnému - o všechno.

Film navzdory délce dvě hodiny ubíhá velmi rychle. Neustále se v něm něco děje, a o napětí a zábavu tak není nouze. Přidejte k tomu vydařené herecké výkony, sympatické hrdiny, vyváženou porci humoru i akce, a dostanete vydařený superhrdinský snímek, který by si žádný milovník tohoto subžánru neměl nechat ujít.

Vychází na DVD, Blu-ray, 2Blu-ray(3D+2D), 2Blu-ray(3D+2D) DigiBook2Blu-ray(3D+2D) SteelBook a 2Blu-ray(UHD+BD).

Námět, scénář 88 %
Herecké výkony 87 %