Recenze: Listopadoví vrazi
Celkový čas: 85 minut
Režie: Sacha Gervasi
Námět: Sam Munson
Scénář: Sacha Gervasi, Steven Knight
Obsazení: Chloë Grace Moretz, Ansel Elgort, Catherine Keener, David Strathairn, Terry Kinney, Cory Hardrict, Tessa Albertson, Philip Ettinger, Danny Flaherty, Victor Williams, Allie Marshall
Recenze: Listopadoví vrazi 83 %

Listopadoví vrazi po svém uvedení nezískali ani zdaleka tolik pozornosti, jak by si film zasloužil. Jde o zdánlivě nenápadný snímek, který ale při bližším pohledu nabídne napínavý řádně dramatický příběh a sympatické hrdiny, což rozhodně není málo.

Vzhledem k rozumné délce pouhých osmdesát pět minut film plyne dopředu svižným tempem, a ani na okamžik nezačne nudit. Napětí se ještě zvýší poté, co Kevin umírá a Addison se rozhodne, že zjistí, kdo jeho kamaráda zastřelil. Divák si jasně uvědomuje, že Addison se díky svému pátrání může dostat do problémů nebo mu dokonce může jít o život, a snáz se tak ponoří do příběhu, který se před jeho očima rozvíjí.

Herecké obsazení odvádí skvělou práci. Ansel Elgort si předtím udělal jméno ve filmech jako Divergence, Hvězdy nám nepřály a Baby Driver. Jeho Addison je dostatečně zajímavý hrdina, abyste s ním ochotně strávili tu necelou hodinu a půl. Addisonova snaha zajistit potrestání viníka je obdivuhodná a jeho odhodlání nelze nepodporovat. Elgortovi zdatně sekunduje další mladá herečka Chloë Grace Moretz, která svůj talent opakovaně dokázala v minulosti (Kick-Ass, Carrie, Pátá vlna). Phoebe nemá ve filmu tolik prostoru jako Addison, na kterého se příběh soustředí, ale do své role se dokonale vžila, a s Elgortem vytvořila sympatickou dvojici. Z vedlejších úloh zaujmou především Catherine Keener a David Straitharn.

Navzdory své krátké stopáži film zvládá vytvořit dvě příběhové linky – romanci a pátrání – které se postupně propojují a vzájemně ovlivňují. Chemie mezi Moretz a Elgortem funguje, takže jim snadno uvěříme, že se z přátelů nakonec stali partnery. Příběh vhodně dokresluje soundtrack, za nímž stojí David Norland. Hudba samotná příliš nevyčnívá, spíš slouží k dotvoření atmosféry jednotlivých scén. Obdobně podařená je práce kamery, obzvlášť v akčnějších nebo intimnějších situacích.

Film vychází ze stejnomenné novely Sama Munsona, která byla vydána v roce 2010. Jde poznat, že má příběh snímku svůj původ v knize – neobsahuje žádné logické mezery, svižně postupuje dopředu a dovoluje svým hrdinům, aby během děje prošli psychickým vývojem, takže na konci nejsou úplně stejní jako na začátku. Nejde tedy o žádné jednoduché figurky, které by nuceně posouvaly děj dopředu, ale o velmi živě působící postavy.

Anglický režisér Sacha Gervasi předtím natočil pouze jeden film, Hitchcocka (2012) o legendárním režisérovi Alfredu Hitchcockovi, a díky filmu Listopadoví vrazi se k režírování vrátil po pětileté pauze. Na výsledné kvalitě tohoto snímku to však není poznat. Gervasi jistou rukou vypráví příběh, vede talentované herce, aby vytvořili zajímavé hrdiny, a obratně diváka vtahuje do napínavého i romantického příběhu. Listopadoví vrazi si tak zasluhují mnohem více pozornosti, a pokud máte rádi filmy s mladými představiteli, které úspěšně mísí více žánrů a nedovolí vám během jejich sledování ani na okamžik vydechnout, nenechte si tento snímek ujít.

Výprava 83 %
Recenze: Listopadoví vrazi 83 %

Přidáno: 08.01.2018