Recenze: Loganovi parťáci
Žánr: Komedie / Krimi / Drama
Premiéra: 31.8.2017
Celkový čas: 119 minut
Režie: Steven Soderbergh
Námět: Rebecca Blunt
Scénář: Rebecca Blunt
Obsazení: Channing Tatum, Adam Driver, Daniel Craig, Riley Keough, Hilary Swank, Sebastian Stan, Seth MacFarlane, Katherine Waterston, Katie Holmes, David Denman, Jack Quaid, Jim O’Heir, Brian Gleeson, Macon Blair, Dwight Yoakam, Joshua Hoover, William Mark McCullough, Farrah Mackenzie, Rebecca Koon, Tom Archdeacon, Alex ter Avest, Autumn Dial, LeAnn Rimes
Recenze: Loganovi parťáci 81 %

Americký režisér Steven Soderbergh pravděpodobně nejvíce proslul díky humorné krimi trilogii Dannyho parťáci. Po krátké režisérské pauze se k tomuto žánru vrací ve svém nejnovějším díle Loganovi parťáci (podobnost českých názvů obou filmů pak samozřejmě není náhodná).

Hrdinové filmu nejsou nikterak výjimeční – v tom smyslu, že jde o opravdové loosery, kterým život nadělil víc špatných karet než dobrých. O to snadnější pak je s nimi soucítit a přát jim úspěch v jejich vysoce rizikovém plánu (ukrást peníze, dostat uvězněného chlápka na svobodu). Většina humoru ve filmu vyplývá z toho, že plány Loganových selhávají, do cesty se jim staví překážky a bratři musí rychle vymýšlet náhradní řešení a improvizovat. Film se nikdy nezačne brát zcela vážně, díky čemuž se u něj odreagujete a budete se bavit od začátku až do konce.

Svižné tempo filmu ještě posiluje rychlý střih, který obzvlášť ve scéně loupeže způsobí, že samým napětím nespustíte oči z obrazovky. Soderbergh měl rovněž mimořádně šťastnou ruku, když došlo na výběr herců. Channing Tatum (Jimmy Logan) a Adam Driver (Clyde Logan) se vzájemně výborně doplňují a vytvářejí nezapomenutelnou dvojici. Ještě víc pozornosti na sebe strhává dokonale šílený vězeň Joe Bang v podání Daniela Craiga, který bratrům pomáhá s přípravou jejich loupeže, a je pravděpodobně nejvtipnější postavou filmu. I vedlejší role jsou skvěle obsazené, a herci jako Sebastian Stan, Hilary Swank nebo Seth McFarlane ze sebe i na menším prostoru zvládnou vydat maximum.

Bez ohledu na to, kolik filmů stejného žánru jste už viděli, film vás dost možná vývojem svého příběhu překvapí. S ohledem na to, že jde o její první velký scenáristický kredit, Rebecca Blunt odvedla výbornou práci, a vytvořila příběh, který je akční, napínavý, vtipný a pohánějí ho dopředu zajímaví hrdinové. Většina napětí, jak už bývá ve filmech subžánru heist movies zvykem, vyplývá z toho, že loupež neprobíhá přesně podle plánu. Loganovi parťáci tento základní předpoklad naplňují, ale přesto zvládají nedržet se již vyjetých kolejí díky tomu, jakým způsobem si pohrávají s pravidly žánru.

Děj svižně ubíhá dopředu, film je přímo nabitý silnými hereckými osobnosti a díky zvratům a překvapením v zápletce zvládne zaujmout na celé dvě hodiny. Jde o ideální letní podívanou, kterou ale můžete zhlédnout v libovolném ročním období a stále budete spokojení. Steven Soderbergh tak opět dokázal, že je mu žánr krimi komedie blízký a divákům nabídl vysoce vydařený snímek, jehož zhlédnutí si rozhodně vychutnáte. Vzhledem ke kvalitě tohoto snímku by pak nebylo příliš překvapivé, kdyby se za pár let objevili Loganovi parťáci 2… či podobný příběh. Potenciál k dalšímu příběhu se stejnými postavami by tu rozhodně byl, tak se nechme překvapit, a prozatím si užijme tento film, který se směle zařadil k těm vydařenějším heist filmům.

Vychazí na DVD.

Námět, scénář 80 %
Recenze: Loganovi parťáci 81 %